جزئيات ISO 9001

۳۴ بازديد ۰ نظر

جزئيات ISO 9001

استاندارد واقعي و رسمي ISO 9001 كه توسط ISO تعريف شده است به 10 بخش تقسيم مي‌شود.

 

گوشت استاندارد در هفت بخش گذشته يافت مي‌شود ، بنابراين سه مورد اول فقط در اينجا پوشش داده مي‌شوند. من مطالب هر يك را در زير خلاصه كرده‌ام.

 

بخشهاي 1 ، 2 و 3: مقدمه ، منابع و تعاريف

سه بخش اول عمدتاً مقدماتي است و شامل اطلاعات كلي درباره اهداف سازمان و همچنين ارجاع به اصطلاحات و تعاريف ISO است.

 

به خاطر اين مقاله ، و به منظور درك روند صدور گواهينامه ISO ، مهم نيست.

 

بخش 4: زمينه سازمان

اين بخش به تلاش براي درك سازمان در شرايط فعلي آن مي‌پردازد. از اين نظر ، متن به موضوعات داخلي و خارجي اشاره دارد كه مي‌توانند جهت استراتژيك را تحت تأثير قرار دهند و همچنين ليستي از ذينفعان و سهامداران.

 

اين زمينه همچنين شامل دامنه سيستم مديريت كيفيت ، ازجمله ليست كاملي از رويه‌هاي شركت است.

 

بخش پنجم: رهبري

اين امر در درجه اول به تعيين نقش تصميم گيرندگان مختلف در طراحي و اجراي سيستم مديريت كيفيت مربوط مي‌شود.

 

معمولاً ليستي از افراد مرتبط را به همراه نقش و مسئوليت‌هاي آن‌ها و نحوه در نظر گرفتن آن‌ها از اجراي سيستم مديريت كيفيت در بر مي‌گيرد.

 

اين بخش بايد تعهد مديريت را براي اطمينان از رضايت مشتري ، تعريف مشخص سياست كيفيت و نقشها و مسئوليتهاي مختلف مربوط به سيستم مديريت كيفيت در كل سازمان را مشخص كند.

 

بخش 6: برنامه ريزي

وظيفه اين بخش شناسايي دقيق خطرات و فرصتهاي اجراي سيستم مديريت كيفيت و همچنين اهداف روشن براي بهبود و برنامههاي دستيابي به اين اهداف است.

 

گنجاندن تجزيه و تحليل SWOT در اين بخش براي همسويي اهداف بهبود با خطرات و فرصت‌هاي موجود مفيد است.

 

بخش 7: پشتيباني

اين پشتيباني عمدتاً بر مديريت و تخصيص منابع در طراحي و اجراي سيستم مديريت كيفيت متمركز است.

 

اين شامل منابع انساني ، ساختمان‌ها ، زيرساخت‌ها ، محيط‌هاي تجاري ، دانش سازماني ، و نظارت و رديابي منابع است.

 

علاوه بر اين ، اسناد و سوابق مورد نياز براي تمام عمليات در سازمان معمولاً در اينجا مشخص مي‌شود.

 

بخش 8: روند كار

اين بخش همه موارد مربوط به برنامه ريزي و انتشار محصولات يا خدمات درون سازمان شمارا شامل مي‌شود.

 

اين شامل الزامات برنامه ريزي ، الزامات ويژگي محصول ، طراحي محصول ، بررسي و هرگونه فرآيند اضافي مرتبط با خدمات است.

 

بخش 9: ارزيابي عملكرد

با اين كار همه موارد لازم براي تحليل عملكرد سيستم مديريت كيفيت توضيح داده خواهد شد.

 

اين شامل رديابي و ارزيابي پارامترهاي فرآيند ، شناسايي و ارزيابي رضايت مشتري ، انجام مميزي عملكرد داخلي و بررسي مستمر خود سيستم مديريت كيفيت است.

 

بخش 10: بهبود

آخرين بخش تمام مواردي است كه براي بهبود مستمر سيستم مديريت كيفيت لازم است.

 

اين شامل ارزيابي عمليات و انجام اقدامات اصلاحي براي افرادي است كه بي اثر تلقي مي‌شوند.

 

به‌عنوان‌مثال ، اگر از نرم افزار BPM مانند پردازش خيابان استفاده مي‌كنيد ، اين ممكن است به اين صورت باشد كه تعيين مي‌كند آيا مي‌توان از ويژگيهاي الگوي چك ليست مانند منطق شرطي يا سررسيدهاي ديناميكي براي اتوماسيون بخشهايي از فرآيند استفاده كرد.

http://www.wdir1.com/link/221361/%da%af%d9%88%d8%a7%d9%87%db%8c%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%db%8c%d8%b2%d9%88-%da%a9%d9%87-%d9%85%db%8c%da%af%d9%86-%d8%af%d9%82%db%8c%d9%82%d8%a7-%da%86%db%8c%d9%87

كاربرد ابر هيبريدي در نرم افزار مديريت ويدئو

۳۶ بازديد ۰ نظر

كاربرد ابر هيبريدي در نرم افزار مديريت ويدئو

ابر هيبريدي يكي از فناوري هاي نوين است كه دنياي تكنولوژي نظارت تصوري را در همه زمينه ها دچار تحول كرده است. كاربرد ابر هيبريدي در تمام صنايع به شدت رو به افزايش است و  انتظار مي رود كه در سالهاي آينده بسياري از تكنولوژي ها بر اين بستر فعاليت خود را ادامه دهند. به هر حال ما در عصر انقلابات تكنولوژيكي و انقلابي در دل صنعت حفاظت تصويري قرار داريم به طوري كه مي توان گفت دنياي ما با استفاده از تكنولوژي هاي نوين مانند خدمات مبتني بر ابر دستخوش تغييرات شگرفي شده است. فناوري هاي مبتني بر ابر در تمام جنبه هاي زندگي ما در حال نفوذ است و نحوه انجام فعاليت ها و تصميم گيري هاي روزمره ما را نيز تغيير مي دهد. اين موضوع سطح بالاتري از قابليت هاي اتصال و همكاري و ارتباطات را بوجود آورده كه در نهايت كيفيت خدمات رساني و فرآيندها را نيز براي ما ارتقا مي دهد. وقتي يك سازمان براي رسيدن به اهداف حفاظتي و فعاليت هاي تجاري خود از مدل هاي VMS ابر هيبريدي براي انتقال بدون وقفه اطلاعات استفاده مي كند در حال يك جهش در روند رشد خود قرار گرفته است.

كاملا مشخص است كه تكنولوژي هاي مبتني بر فضاهاي ابري يكي از مهمترين اركان انقلاب تكنولوژيكي است كه ما در دل آن قرار گرفته ايم. هر چه سازمان ها و شركت هاي بيشتري به فناوري روي خوش نشان مي دهند ما هم شاهد افزايش تقاضا براي سيستم هاي نظارت تصويري و ذخيره سازي هاي اطلاعات بر تكنولوژي ابري خواهيم بود. اين موضوع باعث مي شود كه مجموعه ها و سازمان هاي استفاده كننده از تكنولوژي نظارت تصويري كارايي بالاتر و امكانات پيش بيني بيشتري پيدا كنند و از اين روشها براي ارتقا سطح امنيت سازمان خود استفاده كنند. در حال حاضر شركت هاي زيايد هستند كه به موضوع تكنولوژي هاي ابري تمايل نشان مي دهند اما يك روش استراتژيك نياز است تا خلا بين راهكارهاي مديريت ويدئويي (VMS) و يك سرويس يكپارچه مبتني بر ابر را براي آنها پر كند. كاربرد ابر هيبريدي مي تواند در صنايع مختلف چنين موضوعاتي را حل كند. در ادامه به معرفي فناوري ابر هيبريدي و كاربردهاي آن ميپردازيم.

فناوري ابر هيبريدي چيست؟

قبل از هر چيز بايد يك تعريف واضح و روشن از مدل ابر هيبريدي ارائه كنيم. البته در حال حاضر تصورات غلطي در صنعت حفاظت تصويري وجود دارد اما يك تعريف ساده از ابر هيبريدي مي تواند در چنين فضايي راهگشا باشد. بر اساس استاندارد جهاني ابر هيبريدي فناوري است كه در آن، كارهاي رايج يا مرتبط به هم، در محيط هاي محاسباتي چندگانه راه اندازي مي شوند، يك محيط در داخل ابر عمومي و حداقل يكي نيز در ابر خصوصي.

رايج ترين شكل راه اندازي مدلهاي هيبريدي امكاناتي براي كاربران فراهم مي كند كه در نوع خود منحصر به فرد است . ابر هيبريدي امكان را به كاربر مي دهد تا دسترسي يكپارچه اي به ويدئو، ضبط و آلارم هاي زنده در دوربين هاي متصل شده به شكل فيزيكي داشته باشد. اين موضوع در گام اول گزينه هاي كاري را به شكلي افزايش مي دهد كه سيستم شما به خطر نيفتد و در نتيجه سيستم نظارت تصويري شما به شكلي قدرتمند براي سازمانهاي مدرن ارائه شود. نصب دوربين مدار بسته

كاربرد ابر هيبريدي

انتخاب يك VMS ابر هيبريدي براي بسياري از انواع مختلف سازمان ها كارآمد است، اما  اين مدل بيشتر براي مشاغلي مفيد است كه نيازمند برقراري ارتباط و به اشتراك گذاري اطلاعات بين نمايندگي ها، دفاتر و سايت هاي شركت هستند. اين شرايط در بازارهايي همچون بهداشت و درمان و فروشگاه هاي زنجيره اي بيشتر  مشاهده مي شود اما انتظار مي رود كه تمام صنايع در آينده اي نزديك يك اقبال عمومي شديد نسبت به تكنولوژي ابر هيبريدي از خود نشان دهند.

يك VMS ابر هيبريدي مي تواند مزاياي متعددي را براي مشاغل داشته باشد، در ادامه اين مقاله به مهمترين كاربرد ابر هيبريدي اشاره اي خواهيم كرد.

  • بهبود تمركز درون سازماني

شايد مهمترين كاربرد ابر هيبريدي را بتوان بهبود تمركز درون سازماني براي شركت ها و سازمان هاي بزرگ دانست. بسياري از مجموعه ها چندين نقطه مكاني را شامل مي شوند كه براي داشتن يك ديد كامل و جامع نسبت به فعاليت ها و آسيب هايي كه مجموعه را تهديد مي كند عموما دچار مشكل هستند. VMS ابر هيبريدي مي تواند يك دسترسي فوري و از راه دور به شما ارائه دهد تا چنين مشكلاتي به راحتي حل شوند چنين راهكارهايي به اپراتورهاي حفاظتي كمك مي كند كه به سرعت ويدئو ها را مشاهده كنند و ساير اطلاعات مورد نياز در صنعت حفاظت تصويري را به شكلي همزمان بررسي كنند. با استفاده از تكنولوژي ابر هيبريدي شما يك قدم جلو تر از حوادث خواهيد بود و مي توانيد از حالت واكنشي نسبت به وقايع به يك موقعيت پيش بيني دسترسي داشته باشيد چرا كه امكان دسترسي از راه دور به پلتفرم از هر نقطه، آگاهي نسبت به شرايط را افزايش و زمان پاسخ دهي به خطرات احتمالي راكاهش خواهد داد.

بيشتر بخوانيد:   هايك ويژن       

  • مقرون به صرفه بودن

هزينه هاي سازماني يكي از مهمترين موضوعات در استفاده از فناوري هاي جديد است. دومين كاربرد ابر هيبريدي براي سازمان ها اين است كه استفاده از اين فناوري به شدت مي تواند در كاهش هزينه هاي سازمان شما در ميان مدت مفيد واقع شود. هدف بيشتر مجموعه ها، ادامه رشد است؛ چه افزودن فضاي فيزيكي در كسب و كار باشد يا گسترش فناوري ها و فرآيندهاي كاري. يك مدل ابر هيبريدي مي تواند اين پيشرفت ها را براي آينده ترتيب دهد. با داشتن يك VMS ابر هيبريدي، كاربران ديگر نيازي به استفاده از سخت افزارهاي گران قيمت در سايت هاي پراكنده مجموعه ندارند و در نتيجه گسترش فعاليت هاي نظارتي، مقرون به صرفه خواهد بود. سايت هاي دور افتاده جديد را مي توان به راحتي و به سرعت با منابع محدود IT راه اندازي كرد، كه در نتيجه كسب و كار، به شكلي كارآمدتر گسترش مي يابد. تي وي تي 

انعطاف پذيري در گسترش نظارت تصويري

انعطاف پذيري بسيار بالا در مدل هاي ابر هيبريدي باعث مي شود كه كارها بر اساس تقاضاهاي ايجاد شده در سيستم برنامه ريزي شود. اين تعادل و انعطاف پذيري قابليت اين را دارد كه تا سطح كنترل متمركز گسترش يابد. به هر حال سازمان ها هنوز هم براي تصميم گيري، داده ها را مديريت مي كنند، در حالي كه از قابليت هايي همچون آپديت هاي خودكار و پشتيباني مداوم از ابر نيز بهره مند مي شوند. تجهيزات دوربين مداربسته      دوربين مدار بسته بولت

  • سادگي و سهولت در عملكرد

در عصر حاضر، هيچكس خواستار فناوري هايي نيست كه كاربرد آنها پيچيده باشد. يك VMS ابر هيبريدي مي تواند به سرعت و از راه دور نصب و راه اندازي شود و نگهداري و جابجايي آن نيز آسان است. علاوه بر اين، رابط كاربري مناسبي دارد كه همه افراد در مجموعه در هر موقعيت مكاني كه باشند مي توانند به آساني با آن كار كنند.

  • خدمات رساني بهتر

VMS ابر هيبريدي با داشتن سيستم ارائه خدمات براي مجموعه ها مزاياي بسياري را در پي دارد. همچنين نظارت تصويري به عنوان يك سرويس (VSaaS) راه را براي كاهش سرمايه گذاري اوليه و هزينه هاي عملياتي بهتر باز مي كند، ضمن اينكه قابليت گسترش ارتباط با توليدكننده فراتر از راه اندازي محصول را نيز افزايش مي دهد. در نتيجه مجموعه ها مي توانند پشتيباني ارزشمند، حفاظت سايبري پايدار، به روزرساني مداوم نرم افزارها و مديريت كارآمد داده ها را تجربه كنند. قيمت دوربين مداربسته

 

نكته پاياني اين است كه يكي ديگر از كاربرد هاي ابر هيبريدي اين است كه خدمات رساني بهتري در سازمانها ايجاد مي كند.  استفاده از VMS ابر هيبريدي مي تواند به مجموعه ها امكان ساده كردن راه اندازي تجهيزات در ابعاد بزرگ، كسب اطلاع از رويدادها به صورت آني و افزايش نظارت دقيق با مديريت متمركز را ارائه دهد. ابر هيبريدي، با تركيب بهترين ويژگي هاي راهكارهاي ابري، به عنوان لنگري در گذار بين حال و آينده عمل مي كند.

  1. https://mahsaweb.sabablog.net/Post/14/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  2. https://mahsaweb.sabablog.net/Post/12/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  3. https://samyarweb.sabablog.net/Post/10/Safety-in-smart-cities.html
  4. https://samyarweb.sabablog.net/Post/16/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  5. https://samyarweb.sabablog.net/Post/14/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  6. https://samyarweb.sabablog.net/Post/12/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  7. https://hamedweb.sabablog.net/Post/10/Safety-in-smart-cities.html
  8. https://hamedweb.sabablog.net/Post/16/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  9. https://hamedweb.sabablog.net/Post/14/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  10. https://hamedweb.sabablog.net/Post/12/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  11. https://webkaran.sabablog.net/Post/10/Safety-in-smart-cities.html
  12. https://webkaran.sabablog.net/Post/16/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  13. https://webkaran.sabablog.net/Post/14/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  14. https://webkaran.sabablog.net/Post/12/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  15. https://tejarat-online.mizbanblog.net/Post/11/Safety-in-smart-cities.html
  16. https://tejarat-online.mizbanblog.net/Post/17/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  17. https://tejarat-online.mizbanblog.net/Post/15/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  18. https://tejarat-online.mizbanblog.net/Post/13/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  19. https://mahsaweb.mizbanblog.net/Post/10/Safety-in-smart-cities.html
  20. https://mahsaweb.mizbanblog.net/Post/16/Security-systems-in-the-retail-industry.html

چرا ISO 9001 مهم است

۴۱ بازديد ۰ نظر

چرا ISO 9001 مهم است

دستيابي به گواهينامه ISO 9001 نمادي از وضعيت و تضمين كيفيت شناخته‌شده در سطح بين‌المللي است. فرض بر اين است كه سازمان‌هاي داراي مجوز به يك سيستم ثابت براي اطمينان از سطح بالايي از رضايت مشتري و بهبود مستمر دست‌يافته‌اند.

 

مزاياي صدور گواهينامه ISO 9001

طيف گسترده‌اي از مزايا وجود دارد كه ISO 9001 را براي هر سازماني مهم مي‌داند. من مزاياي اصلي را در زير ذكر كرده‌ام.

 

گواهينامه ISO 9001 چگونه به سود تجارت شما مي‌رسد:

 

پتانسيل سود و سهم خود را در بازار افزايش دهيد

در صرفه جويي در وقت از مديريت كارآمد منابع

كاهش يا از بين بردن مشكلات و ناهنجاري‌هاي مكرر

بهبود تصوير و اعتبار برند

كار دستي از طريق ادغام فرآيند و اتوماسيون فرايند كاهش مي‌يابد

كارايي و اثربخشي سازماني با استفاده از داده‌ها و شواهد براي اطلاع از تصميم گيري بهبود مي‌يابد

رويكرد ISO 9001 هر دو فرايند منفرد و همچنين نحوه تعامل همه اين فرايندها را با يكديگر بررسي مي‌كند. با بررسي رابطه بين تمام فرآيندهاي تجاري خود در چارچوب يك سيستم مديريت كيفيت ، مي‌توانيد زمينه‌هاي مناسب براي بهبود و پيشرفت را شناسايي كنيد.

 

اگر مي‌خواهيد به اهداف شغلي خود برسيد ، استفاده از داده‌ها و شواهد براي هدايت تصميم گيري ضروري است. همچنين جمع آوري گزارش‌هاي مناسب و مستند سازي مناسب اقدامات خود نيز ضروري است ، بنابراين در وهله اول داده‌هايي براي كار با آن‌ها داريد. دستگاه‌هاي مديريت كيفيت در اين زمينه خوب هستند و چارچوبي را براي ثبت تمام فرآيندهاي كسب و كار شما فراهم مي‌كنند.

 

صدور گواهينامه ISO 9001 به نفع مشتريان شما است:

 

اين تأييد اين موضوع است كه شما يك فروشنده قابل اعتماد و باكيفيت هستيد

رضايت مشتري تمركز اصلي استاندارد ISO 9001 است

با بازخورد مشتري مي‌توانيد سريع و كارآمد رسيدگي كنيد

برنامه ريزي پيشگيرانه به معناي رسيدگي به مشكلات است قبل از اينكه فرصتي براي مشتريان شما ايجاد كنند

يكي از مهمترين عوامل ايجاد كننده سيستمهاي مديريت كيفيت ، تمركز بر بهبود رضايت مشتري از طريق تعريف نيازها و اهداف آنهاست. سپس بهبود رضايت مشتري منجر به ادامه كار مي‌شود.

 

وقتي به نظر مشتري مي‌رسد كه شما استانداردهاي كيفيت بالاي ايزو 9001 را رعايت كرده‌ايد ، راحت‌تر به شما اعتماد خواهند كرد.

 

نحوه صدور گواهينامه ISO 9001 براي كارمندان شما

 

مشاغل به لطف بهبود عملكرد تجاري از امنيت بيشتري برخوردار هستند

كارمندان به دليل نقشهاي كاملاً مشخص و ساده (كارهايي كه بايد انجام دهند و نحوه انجام آن) رضايت شغلي و شادي بيشتري را در محيط كار گزارش دادند.

منابع آموزشي ، آمادگي و آموزشي به راحتي با برنامه ريزي بهبود يافته و ساختار سازماني در دسترس هستند

پياده سازي سيستم مديريت كيفيت مي‌تواند فرهنگ بهبود مستمر شركت را ارتقا بخشد

كارمندان بيشتر درگير مي‌شوند و نسبت به فرايندهايي كه استفاده مي‌كنند احساس مسئوليت بيشتري مي‌كنند

پرورش فرهنگ بهبود مستمر مي‌تواند با ايجاد احساس اينكه كارگران به‌طور فعال در توسعه ، اجرا و بهبود فرايندهايي كه روزانه استفاده مي‌كنند ، به بهبود روحيه كارگران (و همچنين خوشبختي كلي در محل كار) كمك كند.

 

علاوه بر اين ، جاي منطقي دارد كه افرادي كه در مورد طراحي و بهبود يك روند خاص تصميم مي‌گيرند ، كساني هستند كه درواقع از آن به‌طور روزانه استفاده مي‌كنند.

 

با گردهم آوردن كل نيروي كار براي ايجاد و بهبود فرايندهاي موجود ، شما نه تنها فرهنگ بهبود مستمر را پرورش مي‌دهيد ، بلكه كاركنان را با اهداف كل سازمان همسو مي‌كنيد.

نحوه اخذ گواهينامه ISO 9001

براي دريافت گواهينامه ، شما اساساً بايد سيستم مديريت كيفيت را مطابق آخرين استاندارد ISO 9001 براي راه‌اندازي سيستم مديريت كيفيت پياده سازي كنيد ، و سپس با بررسي اين سيستم مديريت كيفيت توسط يك حسابرس مجاز ادامه دهيد.

 

نتيجه يك گواهينامه است كه معمولاً به مدت سه سال به طول مي‌انجامد و پس از آن سازمان مجبور مي‌شود مجدداً آن را اعتبار سنجي كند.

 

ازنظر فني ، فقط براي سازمان‌ها مي‌توان گواهينامه ISO 9001 را دريافت كرد ، اما براي وضوح ، من بخشي را توضيح داده‌ام كه چگونه يك شخص مي‌تواند به يك سازمان مجاز (CB يا ثبت) تبديل شود تا حسابرسي‌هاي صدور گواهينامه را براي سازمان‌ها انجام دهد.

 

براي سازمانها

بايد به صراحت بيان شود كه ISO 9001 گروهي نيست كه سازمانها بتوانند به آن "بپيوندند". اين‌يك گواهينامه است كه بايد به‌عنوان بخشي از يك فرايند حسابرسي خاص به دست آيد.

 

براي دريافت گواهينامه ISO 9001 ، شما بايد:

 

ساخت و اجراي سيستم مديريت كيفيت مطابق با اصول آخرين استاندارد ISO 9001

براي ارزيابي عملكرد سيستم مديريت كيفيت خود در برابر آخرين استاندارد ISO 9001 ، مميزي توسط يك سازمان معتبر (CB يا ثبت) انجام دهيد.

در صورت موفقيت ، پس از سه سال (و هر سه سال پس از آن) بايد گواهينامه مجدد را تأييد كنيد تا از استاندارد بودن خود اطمينان حاصل كنيد (و همچنين تغييرات جديد در استاندارد)

براي افراد

همانطور كه در بالا گفته شد ، ISO 9001 يك استاندارد شخصي نيست و بنابراين افراد نمي‌توانند "گواهينامه بگيرند". بااين‌حال ، آن‌ها مي‌توانند پس از يك دوره آموزشي 5 روزه ، به حسابرس رسمي تبديل شوند.

https://www.educationstream.org/eportfolios/51/Pgina_de_Inicio/iso___

 

نگهداري از سيستم ترمز

۴۰ بازديد ۰ نظر

معمولترين سرويس لازم براي ترمزها يا نگهداري از سيستم ترمز تعويض لنت ترمز مي‌باشد. لنتهاي ترمز معمولا داراي يك قطعه فلزي به نام سايش نما (نمايش دهنده ميزان سايش و فرسودگي) هستند. وقتي لنتها به اندازه كافي فرسوده شوند، در زمان گرفته شدن ترمز سايش نما با ديسك ترمز باعث تماس اين قطعه با ديسك ترمز شده و صداي سوت به گوش مي‌رسد كه از تماس قطعات فلزي(لنت و ديسك)حاصل مي‌شود.

بر روي نوعي از لنت‌هاي چرخ جلو يك فيش بصورت جاسازي شده در لنت، بين آخرين نقطه اتصال لنت و بدنه فلزي آن، شركت‌هاي سازنده لنت قرار داده اند كه وقتي لنت در آستانه تمام شدن قرار مي‌گيرد بوسيله آن يك چراغ در پشت آمپر به راننده هشدار مي‌دهد تا لنت‌ها را تعويض كند. در ضمن يك دريچه(فضاي خالي) بازديد در سيلندر ترمز ديسكي وجود دارد كه از طريق آن مي‌توانيد ميزان فرسودگي لنتهاي ترمز را مشاهده كنيد.

لنت ترمز تيگران

سيستم ترمز كاسه اي

ترمزهاي كاسه اي:

در ترمز كاسه اي ، كاسه ترمز به چرخ متصل است و همراه آن گردش مي‌كند. دو عدد كفشك آهني هلالي شكل كه لنت‌هاي ترمز بر روي آن كوبيده شده روي طبق ثابت محور نصب شده اند .در حالت عادي كه خودرو نياز به ترمز كردن ندارد كفشك‌ها به طوري تنظيم مي‌شوند كه فاصله كمي‌بين كاسه ي ترمز و لنت‌هاي روي كفشك وجود داشته باشد وقتي راننده پدال ترمز را مي‌فشارد فشار روغن در سيلندر اصلي افزايش يافته به سيلندر چرخ‌ها هدايت مي‌شود پيستون‌هاي داخل سيلندر چرخ در اثر فشار روغن از يكديگر دور شده كفشك‌هاي ترمز را به طرف كاسه ي ترمز حركت مي‌دهند در اثر نيروي وارد از لنت هر كاسه ي ترمز نيروي اصطكاك بين كاسه ترمز و لنت ايجاد مي‌شود و نتيجه ان ايجاد شتاب منفي در چرخ و متوقف كردن ان است .
علاوه بر نيروي هيدروليكي موثر بر كفشك‌هاي ترمز نيروي ديگري هم در ترمز‌ها ي كفشكي توليد مي‌شود كه عمل لنت‌هاي كفشكي است عمل خودكار در اثر  رخش كاسه و ثابت بودن لنت در هنگام (servo-action) خودكار ترمز كردن در كاسه ي ترمز بوجود مي‌ايد كفشك ترمز در يك نقطه از طبق ثابت و در نقطه اي ديگر به وسيله پيستون سيلندر چرخ به سمت كاسه ي ترمز فشرده مي‌شود به انتهاي قسمتي از كفشك ترمز كه در روي طبق ثابت است پاشنه و به قسمتي كه به وسيله ي پيستون سيلندر چرخ حركت مي‌كند پنجه گويند .

لنت ترمز

هر گاه جهت چرخش كاسه ي ترمز از طرف پنجه به طرف پاشنه كفشك باشد ان را كفشك محرك و هر گاه جهت چرخش كاسه ا ز طرف پاشنه به طرف پنجه باشد فشك را متحرك گويند پاشنه كفشك محرك در هنگام ترمز كردن مايل است قسمت پايين لنت را در كاسه ي ترمز فرو برده نيروي بسيار زيادي در نزديكي پاشنه ي لنت ايجاد مي‌شود.اين نيروي فرو رونده دركاسه ي ترمز نيروي اصطكاك نسبتا زيادي را در بين لنت و كاسه توليد مي‌كند و باعث شتاب منفي زيادي درچرخ مي‌گردد در كفشك متحرك جهت نيرو از طرف پاشنه به طرف پنجه بوده و باعث عقب راندن لنت از كاسه مي‌شود.

انواع كفشك بندي ترمز‌هاي كاسه اي :

كفشك بندي سيمپلكس
كفشك بندي دوپلكس
كفشك بندي سرو

?) كفشك بندي سيمپلكس

چندين نوع كفشك بندي سيمپلكس وجود دارد كه بر حسب نوع شناور يا ثابت بودن و نوع تكيه گاه پاشنه كفشك چرخشي يا لغزشي دسته بندي مي‌شود در كفشك‌هاي سيمپلكس ضريب مخصوص افزايش نيروي اصطكاك كفشك‌ها در حدود ? است كه قسمت بيشتر ضريب اصطكاك ايجادي در كفشك محرك و قسمت اندك ان در كفشك متحرك ايجا د مي‌شود بنابراين اختلاف نيرو ي بين دو كفشك خيلي زياد است بيشترين خوردگي لنت در كفشك محرك است و مقدار كمي‌از لنت متحرك ساييده مي‌شود به اين دليل گاهي لنت قسمت متحرك را نازك تر مي‌كوبند گاهي سيستم محرك لنت‌هاي كفشك از نوع گوه اي است و بعضي اوقات محرك بادامكي از محاسن سيستم بادامكي ساييدگي يكسان لنت‌ها در كفشك محرك و متحرك است زيرا بادامك محرك كفشك‌ها در محل ثابتي در روي طبق مستقر شده است و از معايب ان ميتوان قدرت زياد براي راه اندازي و استحكام زياد قطعات را نام برد زيرا نيروهاي نامساوي بر بادامك وارد مي‌شود.

لنت ترمز پژو تيگران

لنت ترمز پژو تيگران

?) كفشك بندي دوپلكس :

در اين نوع كفشك بندي دو پيستون به كار رفته است كه نتيجه ي ان محرك كردن هر دو كفشك جلو و عقب است.حسن ترمز دوپلكس توزيع يكسان نيرو در بين لنت‌ها محرك و متحرك است ساييدگي هر دو لنت برابر و ضريب C= افزايش نيرو نيز در ان ? مي‌باشد

?) كفشك بندي سرو 

از اين كفشك بندي در محور عقب كاميون‌هاي تجاري سبك استفاده مي‌شود اساسي ترين مزيت كفشك بندي سرو ان است كه نيروي تكيه گاهي)پاشنه اي ( فشك محرك به كفشك متحرك وارد مي‌شود و در نتيجه ضريب ? تن استفاده مي‌شود  مي‌رسد به اين دليل در اغلب كاميونهاي بيش از ? C= افزايش نيرو در ان به ? ترمز‌هاي كاسه اي در چرخهاي عقب اغلب اتومبيل‌هاي سواري و در خودروهاي سنگين (باري و مسافر بري) هم معمولا در همه ي چرخها كاربرد دارد.

 

كلاس آنلاين چيست؟ مزايا و معايب كلاس آنلاين

۵۵ بازديد ۰ نظر

استفاده از كلاس آموزشي آنلاين مورد توجه و استقبال بسياري از مخاطبان در سراسر جهان قرار دارد. با استفاده از كلاس آنلاين، امكان دسترسي به آموزش‌هاي گوناگون، بدون محدوديت زمان و مكان، فراهم است. در اين مطلب قصد داريم به معرفي و بررسي مزاياي كلاس آنلاين بپردازيم. پس براي پاسخ به سوالاتي مانند منظور از كلاس آنلاين چيست و چگونه كلاس آنلاين برگزار كنيم، با ما همراه باشيد.

كلاس آنلاين چيست؟

كلاس آنلاين يك محيط آموزشي است كه محدوديت زماني و مكاني براي شركت كنندگان آن وجود ندارد. در كلاس آنلاين به شركت كنندگان، آموزش از راه دور ارائه مي‌شود و آن‌ها مي‌توانند در يك فضاي مجازي با هم تعامل داشته باشند. اين محيط آموزشي مي‌تواند يك كلاس آنلاين يك نفره يا چند نفره باشد.

كلاس مجازي يا كلاس آنلاين، بخشي از سيستم LMS) Learning Management System) است. ال ام اس، در واقع پلتفرم‌هاي نرم افزاري براي ايجاد، مديريت و سازماندهي دوره‌هاي آموزشي آنلاين هستند كه از بستر اينترنت استفاده مي‌كنند تا بين دانش آموزان و موسسات آموزشي ارتباط برقرار كنند. هدف از LMS بالا بردن قابليت هاي يادگيري است كه توسط عموم هم به راحتي قابل دسترس و استفاده باشد.

براي برگزاري كلاس آنلاين مي توانيد به پلتفرم برگزاري كلاس آنلاين ايلرنو (elearno.ir) مراجعه كنيد.

انواع كلاس آنلاين چيست؟

افراد شركت كننده در كلاس آنلاين، معمولا دانش آموزان و مدرسان هستند. كلاس‌هاي آنلاين به دو دسته كلاس آنلاين بدون نظارت و كلاس آنلاين با نظارت تقسيم مي‌شود كه در ادامه به بررسي و مقايسه اين دو نوع كلاس آنلاين خواهيم پرداخت.

كلاس آنلاين بدون نظارت مدرس يا ويدئوهاي آموزشي

در اين كلاس‌ها دانش آموزان بدون حضور و كمك مدرس به يادگيري مواد آموزشي مي‌پردازند. مطالب آموزشي، معمولا در قالب يك پاورپوينت يا ويدئو، به دانش آموزان ارائه مي‌شود. اين شيوه، يك دوره آموزشي الكترونيك خصوصي است كه مي‌تواند آزمون‌هاي آنلاين خودكار هم داشته باشد. در كلاس آنلاين بدون نظارت، مدرس، تنها يادگيري دانش آموزان را ارزيابي مي‌كند و گاهي اوقات اصلا مدرسي وجود ندارد.

كلاس آنلاين با حضور و نظارت مدرس يا كلاس زنده

در اين نوع كلاس آنلاين، مطالب آموزشي در زمان خاصي به صورت آنلاين، ارائه مي‌شود. فراگيران نيز به وسيله يك برنامه ويدئو كنفرانس در كلاس حضور دارند. همچنين، امكان تعامل مدرس و دانش آموز در كلاس درس به راحتي فراهم است. اين نوع كلاس آنلاين، به دليل اينكه تحت رهبري و نظارت مدرس قرار دارد، به كلاس سنتي شبيه‌تر است.

براي شركت در كلاس آنلاين به چه ابزارهايي نياز داريد؟

ابزارهاي لازم براي شركت در كلاس آنلاين

  • كامپيوتر روميزي، لپ تاپ، تبلت يا گوشي موبايل
  • اينترنت با سرعت مناسب و پهناي باند بالا
  • استفاده از آخرين نسخه مرورگرهايي مانند كروم يا فايرفاكس
  • هدست يا اسپيكر و ميكروفون براي مكامه صوتي با مدرس

مزاياي استفاده از كلاس آنلاين چيست؟

  • با استفاده از كلاس آنلاين در وقت و هزينه صرفه‌جويي مي‌شود.
  • امكان دسترسي به كلاس‌هاي آموزشي از طريق اينترنت و بدون محدوديت مكاني وجود دارد.
  • در كلاس آنلاين، امكان ضبط جلسات كلاس درس و مشاهده مجدد آن‌ها، از طريق نرم افزارهايي مانند LMS وجود دارد.
  • امكان بهره‌مندي از بهترين و باتجربه‌ترين مدرسان
  • عدم نياز به امكانات كلاس فيزيكي، مانند ميز، صندلي و ساير تجهيزات آموزشي
  • كيفيت خوب صدا و تصوير استاد و مطالب آموزشي
  • امكان به اشتراك گذاشتن اسلايدهاي آموزشي، فايل‌هاي pdf، ويدئوهاي آموزشي و… به صورت همزمان
  • فراهم بودن امكان نظارت خانواده‌ها بر روند تدريس مدرسين
  • امكان استفاده دانش آموزان از امكانات كلاس آنلاين، بدون محدوديت مكاني
  • استفاده از ابزارهاي الكترونيك در فرايند يادگيري، با ويژگي تعاملي بودن و جلب توجه بيشتر دانش آموزان، بازدهي بيشتري دارد.
  • با استفاده از كلاس آنلاين، براي تمركز روي موضوع مورد نظر خود، قدرت انتخاب بيشتري خواهيد داشت.
  • حضور در كلاس آنلاين با انعطاف پذيري بيشتري همراه است و شما مي‌توانيد براي ساير فعاليت‌هاي خود راحت‌تر برنامه‌ريزي كنيد.
  • استفاده از كلاس آنلاين، براي شما اين امكان را فراهم مي‌كند كه محيط آموزش را آنطور كه راحت هستيد انتخاب كنيد.
  • معمولا در آموزش‌هاي الكترونيك و كلاس آنلاين، فراگيران اعتماد به نفس بيشتري براي برقراري ارتباط با يكديگر و همچنين تعامل با اساتيد خواهند داشت.
  • امكان استفاده از كلاس آنلاين در تمام روزهاي هفته و ساعات شبانه روز و همچنين با امكان دوري از عوامل استرس‌زا مانند ترافيك، به راحتي فراهم است.
  • در كلاس آنلاين، سرعت مطالعه به فراگير يا دانشجو بستگي دارد و راحت‌تر مي‌تواند از اطلاعات به روز شده استفاده كند.
  • استفاده از كلاس آنلاين براي افراد شاغل بسيار مفيد است چون به راحتي مي‌توانند فيلم ضبط شده كلاس را مشاهده كنند.
  • در كلاس آنلاين با امكان استفاده از امكانات مولتي مديا (چند رسانه‌اي)، مطالب بهتر در ذهن دانشجويان تثبيت مي‌شود.
  • در اين دوره‌ها، امكان گرفتن آزمون و پرسش (كوئيز)، توسط استاد وجود دارد. به اين صورت كه در كلاس آنلاين،
  • استاد سوالات چهار گزينه‌اي مطرح مي‌كند و براي پاسخ به آن‌ها نيز وقت مشخصي را در نظر مي‌گيرد.
  • كلاس آنلاين، معمولا رابط كاربري مناسبي دارد و نسبت به كلاس‌هاي حضوري چندان خسته كننده نيست.

معايب استفاده از كلاس‌ آنلاين چيست؟

    • اما مشكلات برگزاري كلاس هاي آنلاين چيست؟ كلاس آنلاين، علاوه بر مزايايي كه بيان كرديم، مي‌تواند معايبي هم داشته باشد كه در ادامه به آنها اشاره خواهيم كرد.
    • تفاوت در ميزان دسترسي: افرادي كه از اينترنت پرسرعت برخوردار نيستند يا امكانات سخت‌افزاري مناسبي ندارند، ممكن است براي دسترسي به كلاس آنلاين با مشكل مواجه شوند. بنابراين در ميزان دسترسي افراد به كلاس آنلاين تفاوت وجود دارد.
    • عدم امكان تعامل چهره به چهره: در كلاس آنلاين امكان تعامل با استاد و ساير همكلاسي‌ها به صورت مستقيم چهره به چهره وجود ندارد. اين ويژگي براي علاقه‌مندان به حضور در كلاس‌هاي فيزيكي چندان مناسب نيست.
    • شركت نكردن دانش آموزان در كلاس به دليل عدم آشنايي با مباحث فناوري اطلاعات: عده‌اي از فراگيران در كلاس‌ آنلاين شركت نمي‌كنند، آن‌ها تصور مي‌كنند استفاده از اين كلاس‌ها تنها براي افرادي مناسب است كه با مباحث فناوري اطلاعات و سيستم آموزش آنلاين آشنا هستند.

منبع: پلتفرم برگزاري كلاس آنلاين ايلرنو (elearno.ir)

 

دانلود آهنگ يا ليلي يا ليلا از بالتي – Balti – Ya Lili

۵۵ بازديد ۰ نظر

دانلود آهنگ يا ليلي يا ليلا از بالتي – Balti – Ya Lili

دانلود آهنگ شاد عربي يا ليلي يا ليلا از بالتي با لينك مستقيم

دانلود آهنگ عربي Ya Lili از Balti با پخش آنلاين و متن آهنگ

دانلود آهنگ يا ليلي يا ليلا از بالتي - Balti – Ya Lili

 

در اين پست از سايت راديو جوان آهنگ بسيار زيبا و دلنواز يا ليلي يا ليلا رو خدمتتون آماده كرديم اميدواريم كه مورد پسند شما واقع شده باشه همچنين متن اين آهنگ به زبان عربي رو براتون گذاشتيم شما هم اكنون مي تونين اين آهنگ زيبا رو با دو كيفيت دانلود كنين و از آن نهايت لذت رو ببرين .

راديو جوان

متن آهنگ بالتي يا ليلي Balti – Ya Lili

يا ليلي يا ليلا
واش باش نشكيلك يمّا
و قالولي لا لا
صغير و في قلبي غُمّه
نحب نطير و نطير الفوق
يحبوا يقصولي جناحي
وليدك راني مخنوق
و منك طالب سماحي
الحومه الكلها موحله
دو? دو? دو?, كلها تشوف الدنيا كحله
صحراء قاحله (صحراء قاحله)
دو? دو? دو?, باش تشوف الدنيا أحلى
و الحومه مفحله (و الحومه مفحله)
دو? دو? دو?, تستنى في عسل النحله
صبوره كحله (صبوره كحله)
هزنا الطيار و رمانا في ع?اب الرحله, ياه
ضايع بين الحيوط
و ما لقيتش بلاصه، حومه بين بلاد الرهوت يما
خلوني بالشيخه مسموت
و حكمونا سرّاقه و الكراسي بالهبوت ياه
نحب نشد الروت و نقلب المناضر
يا ليلي يا ليلا