انواع تکنولوژی لیز موهای زائد

۵ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

عنوان: انواع تکنولوژی لیز موهای زائد

s4_pi5g.jpg

 

لیزر موهای زائد امروزه بیشتر برای کمک به از بین بردن موهای زائد در طولانی مدت استفاده می شود. با پیشرفت فناوری، قیمت این سرویس برای شهروندان عادی معتدل تر و بصرفه تر شده است و چندین روش مختلف برای حذف موهای زائد توسعه یافته است.

نوع لیزر درمانی که در نهایت انجام می‌دهید بر اساس مشخصات خاص شما خواهد بود یعنی اینکه رنگ پوست شما و موهای شما چگونه است. این ویژگی ها برای انتخاب لیزری که بیشترین تاثیر را روی موهای شما داشته باشد، مهم هستند.

 

در انجام لیزر موهای زائد معمولا همه چیز تجربی است و تجربه تکنسین لیزر همچنین ممکن است تعیین کند که چند جلسه باید انجام دهید، چقدر احساس ناراحتی و درد می کنید و هر جلسه چقدر طول می کشد.

اگر قصد استفاده از دستگاه های لیزر را دارید و یا قصد خرید دستگاه لیزر سوپرانو تیتانیوم ، کندلا، دکا و یا دیگر برند های معروف را دارید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

همانطور میدانید در ایران برندهای دستگاه لیزر و سایر تجهیزات پزشکی و زیبایی وجود دارند و توسط فروشگاه ها و شرکت های مختلفی فروخته میشوند که میتوان فروشگاه دیجیکالا، ترب، کارمانیا طب، ایمالز را جزء بهترین فروشگاه ها نام برد که تجهیزات پزشکی و زیبایی را به فروش میرسانند.

ما در این مقاله به شما کمک میکنیم که بهترین انتخاب را برای خرید لیزر موهای زائد انجام دهید و یا اگر میخواهید برای رفع موهای زائد خود اقدام کنید بهترین مرکز را برای این امر انتخاب کنید.

در زیر پنج نوع مختلف درمان لیزر موهای زائد و شرح عملکرد آنها آورده شده است:

 

دستگاه لیزر الکساندرایت ( Alexanderite )

 

یکی از روش های محبوب لیزر موهای زائد، روش الکساندرایت است. این نوع لیزر برای افرادی با رنگ پوست روشن ایده‌آل است و گفته می‌شود کمی کمتر از برخی از انواع لیزرهای دیگر صدمه می‌زند. با این حال، بخشی از دلیلی که به آن آسیب نمی رساند این است که طول موج لیزر کوتاهتر است، به این معنی که به عمق آن نفوذ نمی کند.

درمان الکساندرایت ممکن است برای رفع دائمی موهای زائد جلسات بیشتری طول بکشد، زیرا طول موج کوتاهتر است. حتی اگر حذف موهای زائد دائمی نباشد، ماندگاری آن نسبت به هر روش دیگر از بین بردن موهای زائد مانند اپیلاسیون، تراشیدن و یا نخ کشیدن بیشتر است.

الکساندرایت نام یک دستگاه نیست بله طول موجی است که از دستگاه ساطع میشود و سبب از بین بردن موهای بدن میشود که در ایران به اشتباه از آن به عنوان نام دستگاه یاد میشود.

طول موج الکس یا همان الکساندرایت از جمله محبوب ترین طول موج ها و دستگاه هایی که از موج الکس استفاده میکنند جز محبوب ترین دستگاه های لیزر موهای زائد در ایران هستند. زیرا اکثر دستگاه هایی که از موج الکس برای رفع موهای زائد استفاده میکنند بدون استفاده از ژل کار میکنند و این موضوع باعث شده که مشتریان کلینیک های لیزر علاقه زیادی به این دستگاه ها پیدا کنند.

از معایب طول موج الکساندرایت میتوان این موضوع را نام برد که این طول موج بیشتر برای پوست های سفید استفاده میشود و برای پوست های تیره کاربرد چندانی ندارد.

از جمله دستگاه هایی که از موج الکساندرایت بهره میبرند میتوان دستگاه لیزر کندلا، دکا، سوپرانو تیتانیوم و... را نام برد که در کلینیک های حذف موهای زائد ایران یافت میشوند.

 

دستگاه لیزر دایود ( Diode )

 

این لیزرها اغلب با الکساندرایت مقایسه می شوند. آنها دارای طول موج طولانی تری برای نفوذ عمیق تر به پوست هستند. درمان‌های لیزر دایود برای افرادی که موهای کوتاه‌تری دارند و رنگ پوست متوسط ??تیره دارند، بسیار موثر است. این نوع لیزر موهای زائد یک روش بسیار پرکاربرد است. با پیشرفت‌های روزافزون در فناوری، می‌تواند یک روش تقریباً بدون درد باشد.

در مقایسه با انواع دیگر درمان‌های لیزر موهای زائد، درمان لیزر دایود اغلب به جلسات کمتری برای تکمیل نیاز دارد. البته تعداد جلسات در نهایت بر اساس پیکربندی هر فرد متفاوت خواهد بود.

همانطور که در بالا توضیح دادیم دایود هم مانند الکساندرایت صرفا نام یک طول موج میباشد و نه نام یک دستگاه. اگر جایی در مورد دستگاه دایود شنیدید بدانید که طول موج استفاده شده در دستگاه دایود میباشد.

طول موج دایود جز پر استفاده ترین دستگاه های بازار میباشد که اکثر دستگاه ها مخصوصا در ایران دارای طول موج دایود میباشند، دلیل پر کاربرد بودن این موج وجود تعداد زیادی از افراد با تایپ پوستی متوسط است. (نه بسیار سفید و نه بسیار سیاه)

طول موج دایود برای افرادی که پوستی معمولی دارند بسیار مناسب و کاربردی است همچنین در ایران بسیار کاربرد و جوابدهی دارد

برندها و دستگاه هایی که از موج دایود استفاده میکنند میتوان دستگاه پلاتینیوم، سوپرانو تیتانیوم و... را نام برد

 

 

 

دستگاه لیزر اندیاگ ( ND:YAG )

 

این یک لیزر سنگین با طول موج بلند است. این بهترین عملکرد را روی موهای ضخیم تر و صاف تر دارد. همچنین بهترین نوع برای افرادی است که پوست تیره تری دارند. در واقع، برای افرادی که پوست روشن‌تر و موهای ظریف‌تری دارند، کمتر موثر است، بنابراین این افراد باید لیزر درمانی متفاوتی را انتخاب کنند. در بین هر نوع لیزر درمانی، درمان‌های Nd و LP Nd: YAG طولانی‌ترین طول موج را دارند، به این معنی که نسبت به انواع دیگر کمی ناراحت‌کننده‌تر هستند پس هنگام ساطع شدن این موج به پوست کاربر احساس درد بیشتری نسبت به سایر موج ها دارد

انواع مختلف لیزر نیز احتمال دائمی بودن درمان را تعیین می کند. به عنوان مثال، لیزرهای Nd و LP Nd: YAG دارای طولانی ترین طول موج هستند، به این معنی که در عمیق ترین ها نفوذ می کنند. این لیزرها به احتمال زیاد به انتهای مطلق ریشه مو می رسند و پس از چندین جلسه آن را برای همیشه از بین می برند.

برند ها و دستگاه هایی که از طول موج اندیاگ استفاده میکنند میتوان دستگاه لیزر کندلا، دکا، کوانتا، سوپرانو تیتانیوم و... را نام برد

 

دستگاه لیزر روبی ( Ruby )

 

این نوع لیزر موهای زائد یکی از اولین‌هایی بود که تا به حال توسعه یافت. در نتیجه، این روش در حال منسوخ شدن است زیرا نسبت به روش های دیگر بسیار کندتر است. تقریباً روی موهای تیره تر و صاف تر مؤثر نیست، اما برای موهای روشن تر، نازک تر و پوست روشن بهتر است. با این حال، نکته خوب در مورد لیزر Ruby این است که به اندازه کافی توسط کلینیک های لیز موهای زائد استفاده شد تا تحقیقات و دانش زیادی در مورد اثربخشی و عوارض جانبی آن وجود داشته باشد.

پس از درمان با لیزر روبی، ممکن است برخی از عوارض جانبی را تجربه کنید. با این حال، این عوارض جانبی دائمی نیستند و تقریباً هرگز جدی نیستند. استفاده از کمپرس سرد و مرطوب کننده، ناراحتی را کاهش می دهد و عوارض را سریعتر از بین می برد.

عوارض جانبی لیزر موهای زائد می تواند شامل تورم، درد شبیه احساس آفتاب سوختگی و قرمزی در ناحیه درمان باشد. همه افراد این عوارض جانبی را تجربه نمی کنند و برخی افراد به لیزرهای مختلف واکنش متفاوتی نشان می دهند. از آنجایی که پوست تیره‌تر نور را راحت‌تر جذب می‌کند، افرادی که پوست تیره‌تر دارند بیشتر مستعد سوزش به عنوان یک عارضه جانبی هستند، با این حال استفاده از لیزر مناسب کلیدی برای جلوگیری از این امر است.

 

دستگاه لیزر آی پی ال ( IPL )

 

اگرچه IPL جزء درمان لیزر موهای زائد طبقه بندی می شود اما IPL در واقع یک لیزر نیست، بلکه فقط یک نور است و همانطور که از نام آن مشخص است، نور پالسی شدید برای آسیب رساندن به فولیکول های مو به روشی مشابه لیزر استفاده می شود. انواع دیگر درمان IPL بسیار قابل تنظیم برای فرد است. طول موج و سطوح قدرت را می توان برای رفع نیازهای افراد بر اساس رنگ پوست و کیفیت مو تنظیم کرد.

درمان IPL طی چند جلسه انجام می شود. هر فرد با توجه به تعداد جلسات مورد نیاز خود متفاوت است. این ممکن است به رنگ پوست و ضخامت موهای شما نیز مربوط باشد. لیزری که انتخاب می کنید ممکن است به جلسات کمتر یا بیشتر نیاز داشته باشد. اگر موها در برخی نواحی باز هم برمی‌گردند، ممکن است لازم باشد بدون توجه به لیزری که انتخاب می‌کنید، برای درمان‌های بیشتری برگردید.

دستگاه های IPL مانند دستگاه های روبی کم کم از بازار خارج شده اند به این دلیل که کلینیک های زیبایی و لیزر در حال افزایش هستند و همواره دستگاه های جدید و با تکنولوژی روز استفاده میکنند

با پیشرفت تکنولوژی کلینیک های لیزر موهای زائد با خرید دستگاه لیزر کندلا از شرکت کارمانیا طب یا دستگاه لیزر تیتانیوم و جوابدهی مطلوبی که این دو دستگاه در مراکزشان دارند اجازه عرض اندام به دستگاه های IPL نمیدهند

این امر باعث شده سیل عظیمی از مشتریان لیزر موهای زائد به سمت کلینیک های بروز شده با دستگاه کندلا و سوپرانو تیتانیوم بروند.

 

 

 

در ایران از کدام دستگاه لیزر موهای زائد استفاده کنیم؟

 

به گزارش مهندسین شرکت کارمانیا طب، واردکننده دستگاه های پزشکی و زیبایی و لیزر که تجربه زیادی در خصوص تجزیه و تحلیل دستگاه های لیزر موهای زائد دارند دستگاه های زیادی وجود دارند که با تایپ پوستی و نوع و رنگ موی مردم ایران سازگاری دارند.

اما در اینجا دو مدل دستگاه پر طرفدار که از آخرین تکنولوژی حذف موهای زائد استفاده میکنند نام میبریم.

 

1.دستگاه لیزر سوپرانو تیتانیوم ( soprano titanium )

دستگاه لیزر سوپرانو تیتانیوم جز دستگاه های پرفروش دنیا مناسب برای صاحبان کلینیک و مشتریان مراکز است

دستگاه سوپرانو تیتانیوم با بهره و از تکنولوژی SHR و سیستم خنک کننده پیشرفته آیس پلاس باعث شده که محبوبیت بسیار زیادی در بین صاحبان کلینیک لیزر موهای زائد و زیباجویان برخوردار باشد.

در اینجا چند مورد از مزایای دستگاه لیزر تیتانیوم نام میبریم:

 

  • رفع موهای زائد بدون درد و سوختگی
  • پشتیبانی از سه طول موج الکساندرایت، دایود و اندیاگ
  • رفع موهای زائد با بالاترین سرعت
  • دارای خنک کننده قدرتمند داخلی
  • بسیار پرقدرت دارای توان خروجی 1600 وات و 1200 وات
  • بسیار مقرون بصرفه برای زیبا جویان
  • دارای بازگشت سرمایه سریع برای صاحبان کلینیک

 

2.دستگاه لیزر کندلا ( candela )

شرکت کندلا یک برند آمریکایی و قدرتمند است که چندین سال است که جزء قدرتمندترین تولید کننده های دستگاه های لیزر و سایر دستگاه های پزشکی در دنیا میباشد.

دستگاه لیزر کندلا جنتل مکس پرو یکی از پر قدرت ترین دستگاه های لیزر موهای زائد در دنیا میباشد که جوابدهی بسیار عالی داشته است.

دستگاه لیزر کندلا با پشتیبانی از دو طول موج الکساندرایت و اندیاگ تمام طیف های پوستی را پوشش میدهد و دارای محبوبیت جهانی در بین مشتریان کلینیک ها و صاحبان کلینیک های زیبایی میباشد

از مزایای دستگاه لیزر کندلا میتوان موارد زیر را نام برد:

 

  • جوابدهی عالی بر روی تمام طیف های پوستی
  • دارای هندپیس با سری قابل تعویض
  • بدون نیاز به ژل
  • دارای خنک کننده نیتروژنی و ایر کولینگ
  • پشتیبانی از دو طول موج الکساندرایت و اندیاگ

 

معرفی شرکت کارمانیا طب برای خرید دستگاه کندلا و سوپرانو تیتانیوم

 

شرکت کارمانیا طب جزء شرکت های پیشرو در عرصه تکنولوژی میباشد که اعتقاد بر این دارد که دستگاه های پزشکی و زیبایی همواره باید در ایران از تکنولوژی روز دنیا بهره بگیرد

مهندسین و پزشکان شرکت کارمانیا طب بر این باور هستند که جان و سلامتی هموطنان ما در گرو استفاده از دستگاه های پزشکی استاندارد و دارای تاییدیه های بین المللی میباشد.

از همین رو شرکت کارمانیا طب یک شرکت بازرگانی در خصوص واردات دستگاه های پزشکی و زیبایی میباشد که دستگاه های پزشکی و لیزر با آخرین تکنولوژی ممکن را به ایران وارد میکند.

دستگاه لیزر سوپرانو تیتانیوم و کندلا جزء دستگاه های لیزر موهای زائد باکیفیتی هستند که در این مقاله معرفی شدند که توسط شرکت کارمانیا طب به ایران وارد شده و در اختیار صاحبان کلینیک های زیبایی قرار میگیرد که شما با سرچ کردن در منابع خارجی و فارسی متوجه قدرت و کیفیت این دو دستگاه خواهید شد.

شرکت کارمانیا طب به پزشکان و صاحبین برند های زیبایی در کشور این امکان را میدهد که از بروزترین و با کیفیت ترین دستگاه های لیزر دنیا در کلینیک خود بهرمند شوند

https://www.liveinternet.ru/stat/karmaniateb.ir/

https://coub.com/simpsonnancy3

https://giphy.com/channel/SimpsonNancy3

https://3dwarehouse.sketchup.com/user/83775e96-bff8-451e-8c40-fe27c987e24b/Simpson-N

https://www.fanfiction.net/u/15518209/

https://seekingalpha.com/user/56941700/comments

https://lionofviennasuite.sbnation.com/users/SimpsonNancy3

https://www.spreaker.com/user/16671586

https://abcmag.ir/alexandrite-candella-laser-device-carmania-medical-miracle-of-the-century-company/

رشته مهندسی هوافضا

۵ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

رشته مهندسی هوافضا

 

رشته هوا فضا در دبیرستان

اگر مطمئن هستید که به رشته هوا فضا علاقه دارید و از پس سختی های آن بر می آیید؛ باید رشته دبیرستان خود را درست کنید.

تنها راه ورود به رشته هوافضا از طریق تحصیل و دریافت دیپلم ریاضی است. تمامی داوطلبانی که متقاضی تحصیل در این رشته هستند، باید دیپلم ریاضی (نظام جدید) یا دیپلم + پیش دانشگاهی (نظام قدیم) داشته باشند.

از سایر رشته های نظری مانند علوم تجربی و علوم انسانی، امکان ورود به این رشته وجود ندارد.

پس در انتخاب رشته دبیرستان خود دقت کنید. همچنین باید پایه درس های ریاضی و فیزیک را بسیار تقویت کنید تا بتوانید در هوافضا موفق شوید.

رشته هوافضا در ایران

رشته هوافضا در ایران قبلا شاخه ای از مهندسی مکانیک بود به همین دلیل دروس زیادی را با آن مشترک است. در بسیاری از موارد به جای مهندس مکانیک در بخش های مختلف کارخانجات به کار مشغول شوند

رشته هوافضا برای خانم ها

امکان تحصیل در رشته هوافضا برای خانم ها در ایران نیز وجود دارد و علاقمندان می توانند یکی از دانشگاه های ایران را برای تحصیل انتخاب کنند.

توانایی‌های مورد نیاز یک مهندس هوافضا

  • منظم و دارای برنامه ریزی
  • پایه قوی ریاضی و فیزیک
  • زبان قوی
  • آمادگی کار در کارخانجات
  • پشتکار قوی
  • مهارت حل مساله بالا
  • تسلط بر نرم افزارهای طراحی های
  • دانش فنی بالا
  • به روز بودن اطلاعات
  • تسلط به قوانین نظارتی مهندسی
  • توانایی کار تیمی
  • توانایی تحلیل مسائل

وظایف مهندس هوافضا

وظیفه مهندس هوافضا طراحی تولید و نگهداری انواع پرنده ها از جمله:

  • هواپیماها و هلیکوپترها
  • فضا پیماها
  • موشک ها و سلاح ها
  • شبیه سازهای پرواز
  • ابزار و قطعات پرواز

تحقیقات جدید برای توسعه قطعات پرواز و طراحی آن ها از دیگر وظایف فارغ التحصیلان رشته هوافضا است.

 

شرایط ورود به رشته هوا فضا

شرایط ورود به رشته هوافضا، تفاوتی با سایر رشته های دیگر دانشگاهی ندارد. شاید تنها وجه تمایز این رشته، رتبه مورد نیاز برای قبول آن باشید. هوافضا در دانشگاه های کمی ارائه می شود و به دلیل پیچیده بودن آن، رتبه پایینی نیاز دارد.

معمولا افرادی نخبه و کسانی که بسیار تلاشگر هستند، شانس تحصیل در این رشته را دارند. علاقه داشتن فقط کافی نیست؛ برای قبولی در رشته های پر متقاضی، تلاش و کوشش حرف اول را می زند.

دروس رشته هوافضا

در این بخش قصد داریم تا دروس رشته هوا فضا را معرفی کنیم. بدیهی است که با شناخت بهتر دروس، انتخاب بهتر و منطقی تری را می توانید انجام دهید.

دروس پایه

معادلات دیفرانسیل

ریاضی عمومی ? و ?

برنامه نویسی کامپیوتر

محاسبات عددی

فیزیک ? و ?

آزمایشگاه فیزیک ?

استاتیک

علم مواد

ریاضیات مهندسی

 

دروس تخصصی

نقشه کشی صنعتی

مقاومت مصالح و آزمایشگاه

دینامیک عمومی

مکانیک سیالات

ترمودینامیک ?و ?

ارتعاشات مکانیکی

دینامیک پرواز

کنترل اتوماتیک

تحلیل سازه های هوایی

آزمایشگاه مکانیک سیالات

انتقال حرارت ?

آیرودینامیک ? و آزمایشگاه

آیرودینامیک ? و آزمایشگاه

طراحی به کمک رایانه

طراحی اجزای ماشین ?

کارگاه ورق کاری

مکانیک پرواز

مبانی مهندسی برق و آزمایشگاه

مقدمه ای بر مهندسی هوافضا

کارگاه موتورهای هواپیما

زبان تخصصی

طراحی هواپیما ? و ?

اصول جلو برنده ها

طراحی سازه های هوایی

مکانیک مدارهای فضایی

 

 

دروس اختیاری

آمار و احتمالات مهندسی

روشهای تجربی در آیرودینامیک

سوخت و احتراق

آیرودینامیک هلی کوپتر

تئوری آیرودینامیک ملخ

مقدمه ای بر مکانیک سیالات عددی

آشنایی با هواپیماها و سلاح های هوایی

آشنایی با سامانه های ارتباط هوایی و جنگال

دستورالعمل های فنی

سامانه مدیریت ایمنی

موتورهای احتراق داخلی

اصول راکت ها

توربو ماشین ها

طراحی، کنترل و کاربرد سیستم های ماهواره ای

پروژه

 

 

درآمد و حقوق مهندس هوافضا

اگر فارغ التحصیلان رشته هوا فضا در سازمان های دولتی یا نظامی مشغول به کار شوند از حقوق و مزایای دولتی بهره مند می شوند در صورتی که تخصص زیادی داشته باشند می توانند به صورت قرارداد تخصصی کار کرده و حقوق بالاتری بگیرند.

به طور میانگین درآمد مهندسین هوافضا برابر ? میلیون تومان در ماه است.

در خارج از کشور درآمد مهندس هوافضا بالاتر از سایر رشته های مهندسی است در حالی که در ایران این رقم برابر با درآمد سایر مهندسان است.

مشاغل رشته هوا فضا

  • سازمان صنایع هوایی
  • شرکت صنایع هواپیماسازی ایران
  • کارخانجات اتومبیل
  • شرکت های طراحی تعمیر کشتی
  • صنایع هوایی قدس

گرایش های رشته هوافضا در مقطع ارشد

مقطع ارشد رشته هوافضا ? گرایش زیر را دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

گرایش مکانیک پرواز

این گرایش شبیه گرایش های کنترلی رشته مکانیک است که به مطالعه رفتار جسم پرنده می پردازد.

گرایش جلوبرندگی

این گرایش به موتور هواپیما و بخش های تولیدی مرتبط است. موضوع آن مطالعه و بررسی انواع سیستم های جلوبرنده از جمله موتورهای  توربینی، موتورهای پیستونی، راکت ها بوده و بررسی نحوه نیروی رانش در آن ها است. .

گرایش آیرودینامیک

در این گرایش بررسی جریان هوا بر روی هواپیما و قطعات آن، تحلیل جریان های پیچیده در اطراف اجسام پرنده انجام می شود .

گرایش سازه های هوایی

موضوع این گرایش ساخت سازه های هوایی از جمله هواپیما است. در آن عواملی مانند استحکام کافی، حداقل وزن ممکن بررسی می شود.

گرایش هوافضا

گرایش از جدیدترین ها در مقطع کارشناسی ارشد رشته هوافضا است. در آن ماهواره بر ها و سیستم های درونی مورد مطالعه قرار می گیرد.

منبع: www.pjmi.ir

https://heber-ut.granicusideas.com/ideas/casting-revenge-that-work?page=33

https://1361xa.videomarketingplatform.co/kommunikation-som-accelerator-i-1

https://lsmo.granicusideas.com/ideas/wedding-planning-obtaining-the-correct-hair-stylist-for-your-wedding-day

https://avalon.granicusideas.com/ideas/property-tax-ghmc?page=31

https://keeneusd.granicusideas.com/ideas/the-ultimate-guide-to-dj-player

https://emento-academy.23video.com/arbejdsmode-2

https://butterflycoins.org/topics/62b2dd94f79a41593e2a8feb?replies=0

https://integrativenutrition.liveeditaurora.com/blog/2019/06/17/how-to-choose-a-safe-sunscreen-that-actually-works

https://e-spirit.videomarketingplatform.co/e-spirit-2018-dx-survey-3-min-1

https://bikramyogaleicestermain.liveeditaurora.com/blog/2017/12/19/car-park-now-open

مهندسی چیست و یک مهندس کیست؟

۶ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

مهندسی چیست و یک مهندس کیست؟

مهندسی یا دانش عملی عبارت از شناختی است که انسان از آن بهره برداری عملی می کند و آن را در سازندگی خویش یا جامعه به کار می بندد. از طرف دیگر، واژه  Engineer که از کلمه Engine ریشه گرفته است، تمام یا قسمتی از بار معنایی Engine را با خود دارد. این واژه به معنای ماشین ،موتور، چرخ ،نقشه کشیدن، طراحی کردن، تدبیر کردن و تهیه کردن آمده و بر خلاف مرسوم و متداول، فقط به معنای موتور به کار نرفته است و در حقیقت، آنچه از معنای اصلی این واژه استنباط می شود ،طراحی کردن، نقشه کشیدنو چیزی را به حرکت در آوردناست که برای انجام تمامی کارهای فوق، احاطه بر علم و دانش عملی یک ضرورت کامل است.

با توجه به آنکه هر چیزی که در طبیعت به وجود می آید یا وجود دارد دارای قواعد و قوانین خاصی است، پس اگر مهندس کسی است که چیزی را به وجود می آورد که هرگز وجود نداشته است، این شخص نمی تواند بدون وقوف بر قواعد آنچه موجود است، موجود جدیدی را طراحی و خلق کند.

تعاریف زیر نیز از طرف شاخه مواد و معدن فرهنگستان علوم ایران پیشنهاد شده است:

توانایی کاربرد خلاقانه و اقتصادی مواد و نیروهای طبیعت در انتخاب، طراحی، مدیریت، ساخت و تولید با تکیه بر دانش، ریاضی و علوم در راستای رفاه جامعه و منافع پایدار بشر. این توانایی از طریق آموزش و تجربه حاصل می شود.

چنانچه می‌خواهید با مهندس و مهندسی آشنا شوید ، مطالعه این ( مهندس و مهندسی چیست؟ ) صفحه را در پورتال جامع مهندسین ایران به شما پیشنهاد می‌کنیم.

یک مهندس کیست ؟

  • مهندس فردی است که یافته های علمی را به طور مؤثری در خدمت جوامع انسانی قرار می دهد.
  • فردی که به طور ویژه ای آموزش یافته و دارای تجربه هایی در برنامه ریزی و توسعه زیربناها و ابزارهاست. مهندس باید قادر به ایفای نقش راهنما در فرایندهای مهندسی به منظور تأمین نیازهای جوامع باشد.
  • مهندسان با زمینه هایی چون ادراک، کاربرد، طراحی، توسعه و مدیریت پروژه ها و فرایندها سروکار دارند.

تعریف یک مهندس

  • یک مهندس به طور مؤثر یافته های علمی را در خدمت انسان قرار میدهد.
  • او یک پل ارتباطی حیاتی بین علوم و جامعه است.

چگونه یک مهندس مدرن به وجود می آید؟

  • جهان به سرعت در حال تغییر، نیاز به مهندسانی دارد که بتوانند نقش به مراتب پیچیده تری از گذشتگان خود ایفا کنند؛
  • او علاوه بر مهارت های فنی باید در حوزه های غیر فنی نیز شایستگی لازم را داشته باشد؛
  • لازم است یک مهندس در برقراری ارتباط توانمند باشد.
  • او باید قادر به حل مشکلات باشد.
  • او باید دارای شایستگی های مدیریتی لازم باشد.

خصوصیات یک دانش آموخته مهندسی عبارت است از

  • داشتن پایه قوی در علوم پایه، ریاضیات و اصول مهندسی
  • داشتن دانش و تجربه در انجام دادن روش های آزمایشی
  • داشتن دانش بالا در فناوری های مربوط به تخصص خود
  • پیدا کردن مهارت زیاد در ارتباطات و تبادل نظرهای کتبی و شفاهی
  • آشنایی با اصول تجارت و شرکت ها
  • داشتن احساس مسئولیت اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و انسانی
  • دارا بودن دیدگاه تاریخی و اجتماعی در خصوص آثار فناوری بر جامعه و طبیعت
  • دارا بودن تصویری هماهنگ از شاخه های مختلف مهندسی
  • داشتن روحیه خلاق و هوشمند
  • دارا بودن قابلیت انعطاف در تغییرات شغلی
  • توانایی اتخاذ تصمیمات خطیر هنگام بروز مسائل بحرانی
  • داشتن اشتیاق همیشگی و علاقه به آموختن در طی زندگی
  • دارا بودن فرهنگ کار گروهی
  • اشتیاق به انجام دادن فعالیت های پژوهشی و ایجاد زمینه آن
  • پایبندی به حفظ محیط زیست
  • آشنایی با علوم حیاتی
  • درک ارزش های فرهنگی و هنری
  • تسلط کامل به کامپیوتر در حل مسائل مهندسی
  • آشنایی کامل به زبان انگلیسی

حقیقت آن است که شاید مشخصه مهندسان مورد نیاز در یک دهه دیگر تفاوت بسیار زیادی با آنچه امروزه در نظر گرفته می شود، داشته باشد و بسیاری از چیزهایی که مهندسان امروز فرا می گیرند کاربردی برای فردای حتی نزدیک آنها نداشته باشد.

کیفیت مهندسان انگیزه و صداقت  اشتیاق به آموختن  قدرت تجسم  قابلیت داوری سالم  فکر و عمل دقیق  درک مسائل اقتصادی  استعداد رهبری سازمانی  دارای قدرت ابتکار و خلاقیت

دارا بودن توان برای انجام دادن کارهای سخت  قابلیت تفکر و ابراز نظر خود به صورت شفاف.

مهارتهای اساسی برای یک مهندس

دانش مهارتهای فنی در زمینه های:

  • مبانی علوم
  • مبانی و کاربرد مهندسی
  • آمار و احتمالات
  • فناوری و علوم کامپیوتر
  • عملیات مهندسی

فرهیختگی:

  • تفکر منطقی
  • مهارت حل مشکلات
  • مهارت های ارتباطات و طراحی
  • مهارت های مدیریتی، سازماندهی و سازمانی

برداشتهای عمیق از حرفه آموزی:

  • رقابت پذیری
  • صداقت
  • تعهد
  • تساهل
  • قابلیت انعطاف
  • آموزش مادام العمری
  • اتکا به نفس
  • وقت شناسی
  • وظیفه شناسی
  •  دارا بودن انگیزه های رسیدن به هدف

دارا بودن استانداردهای لازم در کارهای مهندسی:

  • سیستم های اندازهگیری
  • استانداردهای فنی، بازرسی
  • آزمون های فرایندی
  • الزامات زیست محیطی
  • آشنایی با کدهای اخلاق مهندسی
  • آشنایی با استانداردهای حرفه ای

مهارت های لازم در کسب و کار:

  • آشنایی با اقتصاد آزاد
  • کسب و کار بین المللی
  • شرکت های چند ملیتی
  • رقابت های جهانی
  • تضمین کیفیت
  • بیمه
  • تضمین های فروش
  • روش های ارائه پیشنهاد قیمت

آگاهی از فرهنگ و تاریخ کشور خود و دیگر نقاط جهان:

  • تاریخ جهان
  • تاریخ و چگونگی توسعه ملی
  • تفاوت های فرهنگی
  • برنامه های اقتصادی و سیاسی کشور
  • عادات و زندگی اجتماعی
  • جنسیت
  • مذهب
  • تنوع فرهنگی

تسلط حرفهای در یک زبان بین المللی :

  • قابلیت های گفتاری و نوشتاری زبان خارجی
  • گویش های محلی و حرفهای
  • واژگان فنی

منبع: www.pjmi.ir

https://faheemkhatri.blogspot.com/2022/11/blog-post_1.html

https://sites.google.com/view/dsfsd-fs-f-s-fsf-s/home

https://faheemkhatri4.weebly.com/home/3617303

https://medium.com/@narif67241/%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3-%D8%B9%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D9%85-f5b631ad2e01

https://iqqstczuxp.wordpress.com/2022/11/17/%da%86%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d9%85%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b3-%d8%b9%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b4%d9%88%db%8c%d9%85%d8%9f/

https://www.liveinternet.ru/users/faheemkhatri4/post496438785/

https://www.evernote.com/shard/s356/sh/4f0d81fc-0c4e-3f52-3389-3e89761fbef5/f2967383e44dfcdbeb7148cfd15addf7

https://app.box.com/s/e5ku1vlrtqiblme4tzbmylc63uub3pxx

https://telegra.ph/%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3-%D8%B9%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D9%85-11-17

https://diigo.com/0qpp3w