گتجفه

۶۹ بازديد ۰ نظر

 

گتجفه

گنجفه نوعي بازي ورق (كارت بازي) مي‌باشد كه به احتمال زياد در قرن شانزدهم در دربار صفويان رايج شده است. كلمه گنجفه، هم به خود بازي و هم به دست ورق آن اطلاق مي‌گردد. گفته مي‌شود شيوه بازي گنجفه مانند بازي حكم امروزي بوده است.

به نظر مي آيد كه اين بازي در قبل از دوران صفويان متداول نبوده‌ است و با در نظر گرفتن آنكه انواع بازي هاي مبتني بر كارت در دوران پيش از صفويان و در نقاط مختلف دنيا رواج داشته است مي توان اينطور حدس زد كه بازي گنجفه خود از بازي كهن تري اقتباس شده‌ باشد. صادق ميناي اصفهاني (متوفي ???? هجري) مولف شاهد صادق كه فصل شصت و چهارم كتاب خود را به گنجفه اختصاص داده مي‌نويسد: (از مخترعات مير غياث الدين منصور شيرازي است و گمان آن است كه از گنجفه فرنگيان استخراج كرده و نام آن گنج فهم است به كثرت استعمال به گنجفه مشهور شده و آن بر چند قسم است و برخي از آن را اين حقير اختراع كرده) البته همين مؤلف اثر مفصلتري در باب بازي‌هاي قمار به نام (رساله در علم ملاعب) را نيز تدوين كرده است.

همچنين در سفرنامه تاورنيه اشاره شده است: در ميان اقسام قمارهاي ايراني يك قسم بازي ورق دارند كه گنجفه مي‌نامند، ورق‌هاي ما چهار نشان دارد، اما اوراق ايراني داراي هشت نشان است.

گنجفه بازي در اوايل عصر صفويه و به خصوص در دربار شاه عباس اول (بزرگ) بسيار مرسوم و محبوب بوده‌است. از ميان پادشاهان صفويه، او به گنجفه علاقه زيادي داشت، همچنين سران سپاهش اغلب اوقات يه بازي گنجفه مي‌پرداختند. ولي در زمان شاه عباس دوم اوضاع دگرگون شد، بازي گنجفه مثل ساير بازيها قمار به حساب آمد و ممنوع گرديد. در دوره‌هاي بعدي محبوبيت گنجفه بازي در دربار ايران فراز و نشيب پيدا مي‌كند اما اين بازي از ايران به هندوستان ميرود و اكبرشاه از آن تقليد كرده و گنجفه‌اي مي‌سازد كه داراي دوازده صنف بود. در ميان گوركانيان هند گنجفه محبوبيت بسياري داشته و كارت هايي در دربار با نام darbar kalam استفاده مي كردند كه بعدها با عموميت يافتن بازي در بين مردم كارت ها با مصالحي مانند چوب و با نام bazâr kalam توليد و مورد استفاده عموم قرار گرفت، كارت هاي بازي به طور سنتي به شكل دايره اي شكل طراحي مي شدند كه توسط هنرمندان با نقش و نگار زينت داده ميشده است و امروزه ورق هاي بجاي مانده از اين بازي در موزه ها نگهداري مي شوند.

گنجفه آنطور كه در ابتدا رواج يافت نود و شش ورق در هشت دسته دوازده برگي داشته‌ است (هشت خال، دوازده برگ از هر خال). نام اين خال‌هاي هشتگانه به اين ترتيب است : غلام، تاج، شمشير، اشرفي (زر سرخ)، چنگ، برات، سكه (زر سفيد)، قماش. هر دسته ?? برگ داشت : دو تا به نام شاه و وزير و بقيه به شماره يك تا ده شناخته مي‌گرديد.

همانطور كه در ادامه مطالعه مي نماييد در ادبيات فارسي عصر صفوي و پس از آن نيز بازي گنجفه مورد اشاره قرار گرفته است:

مانند آن ورق كه ز سر وا كند كسي

حسنت به چرخ گنجفه داد آفتاب را

اسماعيل قشنگ آن گنجفه‌ساز

مي‌گفت هميشه با حريف و انباز

پيوسته كلك ميزن و پا زخم مباز

شايد كه بدست آوري يكدوسه غاز

گنجفه بازي است كار پليد

كس ازو خير در زمانه نديد

پس گنجفه را از بغل خويش به دركن

از باده دماغ همه را تازه و تركن

 

و در اشاره ديگري اهلي شيرازي متوفي به سال ??? هجري قمري مجموعه شعري به نام رباعيات گنجفه سروده‌ است. مجموعه رباعيات اثر اهلي شيرازي (تُرشيزي) مربوط به سال ??? هجري قمري است كه اهلي آن را در وصف صورت‌هاي گنجفه و به مناسبت نقشي كه هر يك از آن‌ها در بازي گنجفه دارند سرود. اين مجموعه شامل نود و شش رباعي (به تعداد ورق‌هاي گنجفه) مي‌باشد چنانكه هر رباعي بجاي يك برگ گنجفه ساخته شده‌است و اگر هر رباعي را بر يك برگ جداگانه بنويسند با مجموع آنها كه نود و شش برگ خواهد شد. بازي گنجفه به همراه بازي آس ناس از قديمي ترين بازي هاي مربوط به تاريخ امپراطوري هاي ايران بوده است.

 

 

 

 

وكيل پايه يك دادگستري و كارشناس ارشد حقوق

۶۴ بازديد ۰ نظر

اشكان حيدري

وكيل جنايي در كرج

وكيل پايه يك دادگستري و كارشناس ارشد حقوق

با ?? سال سابقه وكالت

قبول دعاوي كيفري و خانوادگي،اعم از مواد مخدر،كلاهبرداري،خيانت در امانت،فروش مال غير،طلاق يكطرفه ….در استان البرز

وكيل جنايي در كرج, وكيل سرقت تعزيري در كرج ,وكيل قتل عمد در كرج, مجرب ترين وكيل در كرج ,وكيل طلاق در كرج, وكيل مواد مخدر در كرج ,وكيل تخصصي كيفري در كرج,

 

نقش گوگرد در توليد مركبات

۷۳ بازديد ۰ نظر

منابع مختلفي مي توانند در صورت لزوم روي را تأمين كنند. سولفات روي (??? روي) معمولاً براي تأمين مقدار مورد نياز روي در هنگام استفاده از كودهاي شيميايي مورد استفاده قرار ميگيرد. اين ماده مي تواند قبل از كاشت پخش و تركيب شود، يا در كود استارتر استفاده شود. اين تركيب با ساير كودهاي خشك ميتواند به خوبي تركيب شود. تقريباً ??/? كيلوگرم از ماده سولفات روي ? ليتر روي در هكتار تأمين ميكند.

Citrus

به كار بردن اين نوع كود بر شاخ و برگ روي به طور مداوم در اصلاح كمبودهاي اين ماده مغذي مؤثر نبوده است. اين روش كاربرد فقط بايد به صورت آزمايشي استفاده شود. براي به كاربردن اين كود بر روي برگها، پودر سولفات روي را مي توان در آب حل كرد و روي بافت برگها اعمال كرد. وقتي ميزان ?? ليتر آب در هكتار استفاده مي شود، مقدار حل شده بايد ??/? تا ??/? كيلوگرم روي در هر هكتار بايد تامين شود.

كمبود روي به طور قابل توجهي رشد و پتانسيل عملكرد مركبات را كاهش مي دهد. همانطور كه آزمايشات بر روي مركبات (به خصوص پرتقال) نشان مي دهد، سطح پايين روي موجب كاهش تعداد و اندازه ميوه در هر درخت شده و در نتيجه اين كمبود، بازده كاهش مييابد.

كودهاي حاوي روي بر خاك و شاخ و برگ درختان به كار ميرود؛ اين نوع كوددهي بر افزايش عملكرد مركبات مؤثر هستند. در برخي مطالعات، پس از استفاده از سولفات روي بر مركبات به خصوص در مورد پرتقال و گريپ فروت، محققان همچنين از افزايش مقدار آب در ميوهها خبر دادهاند.

روي همچنين ميزان اسيد اسكوربيك در ميوهها را افزايش ميدهد. در صورت كمبود شديد روي، ميوه ها ممكن است به شكل نادرست شكل گرفته، از ميزان آب آنها نيز كاسته شده و همچنين آب موجود در آنها نيز فاقد طعم شود.

در ابتدا علائم كمبود روي به عنوان لكههاي كلروتيك بر روي برگها (“برگ شته”) و / يا نواحي بين رگبرگي سفيد ظاهر ميشود. برگهاي جديد بطور قابل ملاحظهاي داراي رشد ناقص هستند، زيرا شاخههاي داخلي دچار كوتاه شدگي ميشوند. مي توان با استفاده از اسپري كودهاي حاوي روي (مثل روي سولفات) بر روي شاخ و برگ، مشكل را در برگهاي عقبي اصلاح كرد.

دستورالعملهاي عمومي براي كاربرد روي

نقش اصلي روي به عنوان يك عامل سازنده آنزيم ها و درگير شدن در توليد تنظيم كننده هاي رشد كه مربوط به كشيدگي دروني و توسعه كلروپلاست است. كمبود روي به طور قابل توجهي رشد و پتانسيل عملكرد را كاهش مي دهد. سطح پايين روي باعث كاهش تعداد ميوه در هر درخت شده وحتي اندازه ميوهها كوچك مي شود و در نهايت باعث كاهش بازده ميشود. كاربرد اين كود بر خاك و شاخ و برگ هر دو در افزايش عملكرد توليد مركبات مؤثر هستند.

نقش گوگرد در توليد مركبات

علاوه بر روي، گوگرد نيز در توليد مركبات (گرچه به ميزان نسبتاً كمي) مورد نياز است، اما هنگامي كه منابع محدود هستند، گوگرد تأثير مستقيمي بر عملكرد مركبات دارد. علاوه بر سولفات روي غالباً در كودهاي N-P-K، فرمولاسيون ريز مغذي يا آب آبياري به اندازه كافي گوگرد وجود دارد تا نيازهاي محصول را برآورده سازد.

گوگرد يكي از عناصر مهم آنزيمها و پروتئينهاي ديگر است و براي تشكيل كلروفيل در توليد مركبات مورد نياز است. گوگرد همچنين براي سنتز اسيدهاي آمينه ضروري سيستئين و متيونين مورد نياز است.

 

چه پرده اي براي خانه شما مناسب است؟

۷۶ بازديد ۰ نظر

چه پرده اي براي خانه شما مناسب است؟

ixce_p3.jpg

اگر خانه شما كوچك است پيشنهاد مي شود كه از پرده پذيرايي با رنگ روشن و پارچه هاي سبك مانند تور و حرير، به ويژه حريرهاي هم رنگ ديوار، استفاده كنيد. اين پرده ها در عين شيك بودن و سادگي، اين امكان را براي شما فراهم مي كنند كه از حداكثر نور طبيعي براي نوردهي فضاي مورد نظر خود استفاده كنيد. همان طور كه مي دانيد به كارگيري رنگ هاي روشن و استفاده از نور زياد باعث مي شود كه خانه شما بزرگ تر به نظر برسد. بنابراين براي خانه هاي كوچك هرگز نبايد از پرده هايي با پارچه هاي ضخيم، سنگين و طرح دار با گل هاي بزرگ و شلوغ استفاده كنيد. پارچه هاي مخمل نيز انتخاب مناسبي براي خانه هاي كوچك نيستند.

اگر سقف خانه شما كوتاه است، نبايد از والان و كتيبه هاي شلوغ و پر نقش و نگار استفاده كنيد؛ به جاي آن مي توانيد به سراغ قاب هاي چوبي ساده و ظريف رفته و به اين ترتيب باعث بلندتر به نظر رسيدن ارتفاع سقف سالن پذيرايي خانه خود شويد. همچنين مي توانيد قد پرده را بلندتر از پنجره تان، از سقف تا كف زمين، در نظر بگيريد و با ايجاد خطاي ديد كاري كنيد كه سقف خانه تان بلندتر به نظر برسد.

در صورت كم نور بودن خانه تان بايد حتما از پرده هاي نازك و ظريف مانند پرده هاي حرير و توري استفاده كنيد. اصلي ترين دليل استفاده از پرده، كم كردن نور محيط است و طبيعتا وقتي فضاي مورد نظر شما كم نور است نيازي به استفاده از پرده هاي ضخيم با رنگ هاي تيره نيست.

اگر سالن پذيرايي خانه شما پنجره هاي چند تكه دارد، به طور مثال روي يك ديوار دو پنجره با فاصله نسبتا كم داريد، مي توانيد از يك پرده عريض تر براي هر دو پنجره استفاده كنيد. به اين ترتيب خانه تان بزرگ تر به نظر مي رسد. اين مدل پرده بسيار شيك تر و زيبا تر از استفاده از چند پرده كوچك و جدا براي پنجره ها است.

1ex9_p4.jpg

اما اگر فاصله اين دو پنجره زياد باشد، ديگر نمي توان از اين ترفند استفاده كرد. در اين صورت براي پر كردن فضاي خالي بين پنجره ها مي توانيد تابلويي روي ديوار نصب كرده يا از دكور و سنگ هاي آنتيك استفاده كنيد.

براي سالن هايي كه پنجره هاي كوچكي دارد، فرقي نمي كند كه پنجره ها كوتاه باشد يا قدي، در هر صورت بهتر است از پرده هاي بلند از سقف تا كف زمين استفاده كنيد. پرده هاي كوتاه بيشتر براي فضاهايي مانند اتاق خواب مناسب هستند تا سالن پذيرايي. علاوه بر طول پرده، بهتر است هنگام دوخت پرده هاي پذيرايي كمي هم عرض پرده را بيشتر از عرض پنجره در نظر بگيريد.

انتخاب رنگ مناسب براي پرده به دكوراسيون داخلي سالن پذيرايي شما بستگي دارد. بهتر است اگر از مبلمان و فرش هاي پر نقش و نگار و شلوغ استفاده كرده ايد، از پرده هاي ساده استفاده كنيد و برعكس؛ اگر در طراحي دكوراسيون سالن پذيرايي منزل خود از مبل هاي تك رنگ و فرش هايي با طرح و نقش خلوت تر استفاده كرده ايد، به سراغ پرده هاي سلطنتي كلاسيك برويد.

براي سالن هايي كه در دكوراسيون آن ها از يك يا دو رنگ استفاده شده است، بهتر است پرده هايي با رنگ هاي شاد به كار ببريد و از همان رنگ در كوسن و روميزي و ... نيز استفاده كنيد تا يك هارموني در خانه خود به وجود آوريد.

شما مي توانيد ضمن دريافت مشاوره رايگان از آقاي پرده، آلبومي از انواع نمونه پرده هاي پذيرايي را مشاهده كرده و پرده مناسبي براي سالن پذيرايي منزل خود تهيه كنيد. به اين منظور مي توانيد با شماره هاي 09122726154 و 09902918257 تماس حاصل فرماييد.

منبع: اطلاع نيوز

 

معايب نرم افزار پخش مويرگي تحت ويندوز

۷۰ بازديد ۰ نظر

معايب نرم افزار پخش مويرگي تحت ويندوز

cvhd_b1.png

به گزارش اديان نيوز شايد تا كنون از خود پرسيده باشيد كه چگونه است كه شركت هاي پخش در امر كسب و كار خود موفق هستند و شركت آنها هميشه سود آور است.

  1. انتخاب كالاهاي مناسب و متناسب با فرهنگ بومي منطقه جغرافيايي حوزه فعاليت
  2. استفاده از منابع انساني ورزيده چابك و يا تربيت آن ها
  3. انتخاب نرم افزار متناسب و كاربردي پخش مويرگي

البته بايد گفت كه آيتم هاي ديگري نيز دخيل هستند. در اينجا براي شما در خصوص آيتم ها و راهكارهاي كه يك نرم افزار پخش مويرگي در اختيار شما ميگذارد به اختصار شرح مي دهيم:

ارائه ديتاماينينگ دقيق به شما، ارايه امكانات متعدد براي اجراي سياست ها و استراتژي مد نظر شركت ها

محيط كاربري ساده و راحت، به روز شدن امكانات نرم افزار، انجام گزارشات دقيق براي آناليز اهداف كاري، پشتيباني عالي

نرم افزارهاي موفق با استفاده از امكانات روز مانند استفاده فضاي آنلاين و اينترنت مي توان فاصله بين شركت هاي پخش و مشتريان را كمتر كرده و بهترين خدمات را به مشتري ارائه بدهند.

معايب نرم افزار پخش مويرگي تحت ويندوز

به طور كلي نرم افزارهاي پخش مويرگي همه جانبه هستند و صرفا براي رفع نيازهاي مديران و شركت ها ساخته شده اند و معايب خاصي را شامل نمي شود. اما از معايب نرم افزار پخش مويرگي تحت ويندوز مي توان به اين اشاره كرد كه در صورتي كه يك نرم افزار براي يك ويندوز خاص نوشته شده باشد، با استفاده از سيستم هاي ديگر با ويندوزهاي متفاوت نمي توان از اين نرم افزار استفاده كرد و بنابراين بهتر است كه نرم افزارهاي پخش مويرگي براي استفاده عموم و براي همه ي ويندوزها نوشته شوند. همچنين اين نرم افزارها به صورتي ارائه شوند كه بتوان با استفاده از موبايل و تبلت نيز از آنها استفاده كرد.

مزايا نرم افزار پخش مويرگي تحت ويندوز

در ذيل به امكانات ومزاياي اپليكيشن سفارشگير مشتريان نرم افزار پخش مويرگي اشاره خواهيم كرد كه چرا صاحبان تجارت و بيزنس بايد در دوران بحران و قرنطينه از آن استفاده كنند:

  1. ارتباط با شركت در هر ساعت از شبانه روز و يا زمان (حتي روزهاي تعطيلي) و ارسال درخواست
  2. ارتباط مستقيم با شركت بدون نياز به واسطه
  3. دسترسي به اطلاعات قبلي خريدهاي خود و اطلاع رساني مالي خريدهاي خود
  4. اطلاع از قيمت ها و تخفيفات
  5. اطلاع از كالاهاي پرفروش، پيشنهادي شركت، كالاها با حاشيه سود مربوطه، كالاهاي محبوب
  6. پرداخت ا?نلاين
  7. مديريت هزينه
  8. مديريت زمان

راهكارهاي فروش ا?نلاين از طريق اپليكيشن براي شركت هاي پخش و بازرگاني

با تجوه به قابليت هاي فروان اين اپليكيشن كه شركت نرم افزار پخش مويرگي در اختيار مشتريان و شركت ها قرار داده مديران محترم شركت ها توانستند در زمان اپيدمي بيماري كرونا توانسته اند فروش خود را مديريت كنند و به مشتريان هدف خود خدمات ارايه دهند و همچنين به اين نتيجه رسده اند كه اين نوع تجارت چه در زمان بحراني مانند كرونا و يا در زمان هاي عادي قدم در راه تجارت نوين گذاشته و مراحل تكامل و سير صعودي خود را حفظ كرده و همچنين بهترين خدمات را به مشتريان خود ارايه بدهند.

كنترل اعتبار مشتريان

در سيستم طبق سياست هاي كاري ميتوان چندين اعتبار را جهت كنترل اتوماتيك تعريف كرد, كه و سپس بر اساس گروه مشتريان اين اعتبار به آنها اختصاص داده شود. با تعريف مشتري نوع اعتبار اتوماتيك بر اساس گروه آن تخصيص ميابد و نياز به تعريف تك تك فيلدها نيست.  مدير سيستم ميتواند براي هر مشتري در صورت نياز فيلدهاي اعتبار را تغيير دهد. پس از تعريف و تخصيص اعتبار به مشتري, سيستم تك تك فيلدها را بررسي ميكند هنگام سفارش و ورصورت رسيدن به حد مجاز هر كدام از آنها اجازه ثبت سفارش را نميدهد.

امكانات پنل انبار:

1- صدور حواله و رسيد قطعي

2- صدور حواله و رسيد موقت

3- عمليات دوره انبارگرداني

4- عمليات خريد: رسيد كردن خريد، حواله برگشت از خريد

5- عمليات فروش و توزيع (فروش هاي تائيد شده و ايجاد سرجمع) خروج سرجمع از انبار (بازگشت از توزيع) رسيد برگشت از فروش

امكانات خزانه داري (پنل پرداخت):

اين بخش شامل موارد زير مي شود:

1- كلي : در اين قسمت شما ميتواند پرداخت هاي تركيبي را ثبت كنيد كه ميتواند شامل نقدي - چك - حواله بانكي باشد و براي هر كدام اطلاعات دقيق و لازمه را وارد كنيد

2- نقد : در اين قسمت فقط پرداخت هاي نقدي قابل ثبت ميباشند

3- چك : در اين قسمت فقط ميتوانيد چك را ثبت گنيد, ميتوانيد از دسته چك انتخاب كرد و يا چك هاي دريافتي از مشتريان را انتخاب كرد.

4- حواله بانكي : در اين قسمت شما فيش هاي واريزي و يا حواله هاي پرداختي را با اطلاعات لازمه ثبت ميكنيد.

5- شارژ صندوق : در اين بخش شما ميتوانيد ميزان موجودي صندوق با مشخص كردن مبدا افزايش دهيد.

6- شارژ بانك : در اين قسمت موجودي حساب هاي بانكي را با مشخص كردن مبدا افزايش دهيد.

7- ابطال برگ چك : گاهي اوقات پيش مياد كه يه چك اشتباه صادر شده و يا به هردليلي بايستي باطل شود, كه شامل دسته چك و يا چك مشتري ميباشد. از اين قسمت با ذكر دليل ميتوان اين عمليات را انجام داد.

 

 

درباره مجموعه سينكو

۷۹ بازديد ۰ نظر

سينكو پلاس

شركت سازه هاي يادنگار با نام تجاري سينكو،در سال ???? با شماره ثبت ?????? در تهران به ثبت رسيد و فعاليت خود را به طور رسمي آغاز نمود. شركت سينكو با جذب و به كارگيري متخصصين مجرب و نخبگان علمي و استفاده از مشاورين خبره در سطوح و رشته هاي مختلف دانشگاهي و با رويكرد به كارگيري سيستم مديريت يكپارجه و ساير ابزار هاي نوين مديريتي در جهت ارزيابي جذابيت تكنولوژي مربوطه،طرح ريزي و اجرا مينمايد و همچنين توانسته جزء معدود كشور هايي باشد كه از اين فناوري استفاده ميكند…

اين شركت در مساحتي بالغ بر ????? متر مربع و با ظرفيت توليد ??? هزار تن در سال از انواع كودها، مواد شيميايي و ضد يخ ها در شهرك صنعتي سالاريه (ورامين) مشغول به فعاليت ميباشد.ظرفيت بالاي توليد،كيفيت و كميت بالا،زير ساخت هاي افزايش ظرفيت و زمينه اشتغال از جمله مزيتهاي اين شركت ميباشد.

سينكو بعنوان اولين توليد كننده انواع ضد يخ هاي جاده اي و گياهي در كشور ميباشد كه با شعار حفاظت از محيط زيست و حفظ منابع ملي كشور قدم در اين عرصه گذاشته است.

ضد يخ گياهي سينكو با هدف جلوگيري از خسارت هاي ناشي از سرمازدگي گياهان انقلاب بزرگي را در صنعت كشاورزي ايجاد نموده است.

شركت سينكو همواره ضمن تضمين بهترين كيفيت و احترام به مصرف‌كنندگان محصولات، افتخار همياري با مولدين كشاورزي را سرلوحه خدمات خود قرار داده است.

 

 

تنظيم اوليه روتر ميكروتيك

۶۸ بازديد ۰ نظر

روتر يك ابزار اصلي در شبكه هاي تجاري مدرن است كه امكان دسترسي به اينترنت و شبكه هاي ديگر را فراهم مي كند. روترها ارتباطات بين شبكه اي انعطاف پذير را امكان پذير مي سازند و به شبكه هاي بزرگتر امكان مي دهند حتي در هنگام طراحي مجدد يا خاموشي ، عملياتي شوند.

چطور روتر ها رو تنظيم كنيم :

با توجه به اينكه سري محصولات خانگي ميكروتيك بيشتر در دسترس هستند به بررسي راه اندازي اين محصولات مي پردازيم كه تحت عنوان Wireless for home and office شناخته مي شوند بصورت پيش فرض داراي تنظيماتي مي باشند كه ممكن است براي ما كاربردي نداشته باشد پيشنهاد مي شود در قدم اول اين تجهيزات را Reset configuration نموده تا متناسب با نياز خود تمامي تنظيمات را بصورت دستي اعمال نماييم.

با توجه به اينكه سري محصولات خانگي ميكروتيك كه تحت عنوان Wireless for home and office شناخته مي شوند بصورت پيش فرض داراي تنظيماتي مي باشند كه ممكن است براي ما كاربردي نداشته باشد پيشنهاد مي شود در قدم اول اين تجهيزات را Reset configuration نموده تا متناسب با نياز خود تمامي تنظيمات را بصورت دستي اعمال نماييم.

بعد از روشن كردن روتر و اتصال لب تاپ به يكي از پورت هاي Ether2 به بعد مي توانيم با استفاده از ابزار Winbox كه براي انجام تنظيمات روي روتر هاي ميكروتيك ارائه شده است از طريق IP Address يا Mac Address به روتر متصل شويم.

البته روش هاي ديگري نيز براي اتصال به روتر از طريق Telnet و SSH و همچنين اتصال Console وجود دارد كه در صورتي كه به نرم افزار winbox دسترسي نداشتيم مي توانيم از آن ها استفاده كنيم.

توجه داشته باشيد كه شناسه كاربري پيش فرض admin و رمز عبوري براي آن تنظيم نشده است و بدون وارد كردن پسورد مي توانيد به روتر لاگين نماييد.

در اين مرحله بعد از لاگين به روتر از منوي سمت چپ وارد بخش system گزينه Reset Configuration شده تا تمام تنظيمات پيش فرض را حذف كرده و در مراحل بعد متناسب با نياز خود آن را مجدد تنظيم نماييم.

 

در اين بخش گزينه No Default Configuration را فعال كرده و روي گزينه Reset Configuration كليك مي كنيم تا روتر ريبوت شده و بدون هيچ تنظيماتي پيش فرضي مجدداً راه اندازي گردد.

بعد از اينكه روتر شما بصورت كامل Reset شد هم اكنون بايد از طريق ابزار Winbox با Mac Address به روتر متصل شده و تنظيمات IP و … را انجام دهيد.

 

براي اتصال از طريق Mac Address ابتدا با استفاده از تب Neighbors در ليست تجهيزات موجود Mac Address روتر را پيدا كرده و روي آن كليك مي كنيم و سپس با نام كاربري admin و بدون پسورد از اين طريق به روتر لاگين مي كنيم.

The post تنظيم اوليه روتر ميكروتيك appeared first on فروشگاه اينترنتي نود - Node Shop.

 

درباره مجموعه سينكو

۷۲ بازديد ۰ نظر

سينكو پلاس

شركت سازه هاي يادنگار با نام تجاري سينكو،در سال ???? با شماره ثبت ?????? در تهران به ثبت رسيد و فعاليت خود را به طور رسمي آغاز نمود. شركت سينكو با جذب و به كارگيري متخصصين مجرب و نخبگان علمي و استفاده از مشاورين خبره در سطوح و رشته هاي مختلف دانشگاهي و با رويكرد به كارگيري سيستم مديريت يكپارجه و ساير ابزار هاي نوين مديريتي در جهت ارزيابي جذابيت تكنولوژي مربوطه،طرح ريزي و اجرا مينمايد و همچنين توانسته جزء معدود كشور هايي باشد كه از اين فناوري استفاده ميكند…

اين شركت در مساحتي بالغ بر ????? متر مربع و با ظرفيت توليد ??? هزار تن در سال از انواع كودها، مواد شيميايي و ضد يخ ها در شهرك صنعتي سالاريه (ورامين) مشغول به فعاليت ميباشد.ظرفيت بالاي توليد،كيفيت و كميت بالا،زير ساخت هاي افزايش ظرفيت و زمينه اشتغال از جمله مزيتهاي اين شركت ميباشد.

سينكو بعنوان اولين توليد كننده انواع ضد يخ هاي جاده اي و گياهي در كشور ميباشد كه با شعار حفاظت از محيط زيست و حفظ منابع ملي كشور قدم در اين عرصه گذاشته است.

ضد يخ گياهي سينكو با هدف جلوگيري از خسارت هاي ناشي از سرمازدگي گياهان انقلاب بزرگي را در صنعت كشاورزي ايجاد نموده است.

شركت سينكو همواره ضمن تضمين بهترين كيفيت و احترام به مصرف‌كنندگان محصولات، افتخار همياري با مولدين كشاورزي را سرلوحه خدمات خود قرار داده است.

 

 

املاك عظيميان

۶۶ بازديد ۰ نظر

در گستره امور ملكي مشاورين امين و صادق شما انگشت شمار هستند.

مناطقي كه مشاوران املاك عظيميان فعاليت مستمر دارند :

اقدسيه – صاحبقرانيه – آجودانيه – نياوران – كامرانيه – فرمانيه – شمال كاخ

 

بيشتر با املاك عظيميان آشنا شويد :

املاك عظيميان از سال 1395 فعاليت مجموعه خود را به طور رسمي آغاز كرد و پا به عرصه خريد و فروش و رهن و اجاره بهترين ملك هاي لوكس و لاكچري منطقه يك تهران نمود. اين فعاليت ها هم اكنون و بعد  از گذشت ? سال متمادي بيشتر شده و در راستاي رضايتمندي مشتري و خدمات بهينه هدفند گرديده است. شما مخاطب گرامي مي توانيد براي دسترسي به جامع ترين منبع ملك ها و مستغلات اين منطقه از لينك زير استفاده كرده و با املاك عظيميان تماس برقرار كنيد.

بلاگ املاك عظيميان

كارشناسان املاك عظيميان در ساعات زير پاسخگوي شما هستند

كافيست در ساعات قيد شده با ما تماس بگيريد و از مشاوره رايگان بهره مند شويد

كارشناسان املاك عظيميان در ساعت زير پاسخگوي شما هستند

شنبه تا پنج شنبه از ساعت ??:?? الي ??:??

جمعه ها و اعياد  ??:?? الي ??:??

شماره هاي تماس دفتر

شماره هاي تماس دفتر در قسمت زير قيد شده است - شماره هاي مشاورين در قسمت مشاوران

تلفن تماس :  ???? ???? ???

شماره فكس :  ???? ???? ???

پاسخگويي شبانه‌روزي : ??????? ????

آدرس دفتر املاك عظيميان : تهران . خيابان موحد دانش ( اقدسيه ) . بازار صدف . طبقه سوم . واحد هشت

 

قيمت و هزينه‌هاي كاشت دندان و ايمپلنت+ فيلم

۸۸ بازديد ۰ نظر

قيمت و هزينه‌هاي كاشت دندان و ايمپلنت+ فيلم

 

ايمپلنت دندان قيمت و هزينه آن به عوامل زير بستگي دارد:

برند ايمپلنت، برند شخصي دندانپزشك، تضمين كيفيت، هزينه ي جانبي، شرايط پرداخت و نگهداري.

برند ايمپلنت دندان

شركت هاي گوناگوني ايمپلنت دندان را توليد مي كنند كه جنس آن از تيتانيوم مي باشد. ايمپلنت هايي كه در ايران استفاده مي شود غالبا اروپايي، آمريكايي و كره اي مي باشد. پياده سازي ايمپلنت دندان مستلزم تجهيزات خاصي مي باشد كه با توجه به در دسترس بودن آن امكانات در هر كشور، نوع ايمپلنت انتخاب مي‌شود. بديهي است كه برندهاي معتبر دنيا هزينه ي زيادي را براي افراد در پي خواهد داشت.

 ايمپلنت آمريكايي در درجه ي اول قرار دارد و پس از آن ايمپلنت اروپايي مطرح مي شود. ايمپلنت آمريكايي ممكن است هزينه اي بالغ بر پنج ميليون داشته باشد. ايمپلنت كره اي ارزان تر بوده و ايمپلنت دندان قيمت و هزينه آن آن حدود 3-2 ميليون تومان است.

برند شخصي دندانپزشك

به خاطر داشته باشيد كه تنها برند ايمپلنت دندان مطرح نيست و موضوع مهارت دندانپزشكان نيز از اهميت بسياري برخوردار است. بهترين برندها در دردست افراد غيرمتخصص بي فايده است. علاوه بر آن دندانپزشكان مطرح مبالغ زيادي را دريافت مي كنند كه بخشي از آن به ويزيت و دستمزد مربوط مي شود. اگر ايمپلنت دندان قيمت و هزينه آن براي شما مهم است پيش از انجام آن جست و جوي كافي را انجام دهيد تا بتوانيد پزشك ايده آل را انتخاب كنيد تا ايمپلنت دندان قيمت و هزينه آن كمي متناسب با بودجه ي شما شود.

تضمين كيفيت

هميشه درهركاري درصد خطايي وجود دارد كه ايمپلنت دندان مستثني از اين قضيه نيست. حتي اگر جنس ايمپلنت مناسب بوده و پزشك نيز مهارت كافي را داشته باشد حدود 3% امكان دارد كه ايمپلنت جوش نخورد. اگر ايمپلنتي كه انتخاب كرده ايد ضمانت داشته باشد مي توانيد براي بار دوم نزد دندانپزشك خود رفته و آن را رايگان انجام دهيد. در اين صورت ايمپلنت دندان قيمت و هزينه آن براي بار دوم شما را شوكه نخواهد كرد.

هزينه جانبي

گول تبليغات را نخوريد. گاهي اوقات در برخي تبليغ ها مشاهده مي شود كه ايمپلنت دندان قيمت و هزينه آن و خدمات آن را كم تر اعلام مي كنند در صورتي كه بعدها هزينه هاي اضافي در خصوص روكش، پودر و ... از شما گرفته مي شود. پيش از انجام ايمپلنت دندان تمامي هزينه ها را بپرسيد.

شرايط پرداخت

برخي دندانپزشكان شرايطي براي شما فراهم مي كنند كه مي توانيد نيمي از ايمپلنت دندان قيمت و هزينه آن را قبل از انجام عمليات و مابقي را به صورت اقساطي بين 6-3 ماه پرداخت كنيد.

نگهداري

نكته ي مهم اين است كه شما بايد همانگونه كه از دندان طبيعي خود مراقبت مي كنيد به ايمپلنت دندان نيز رسيدگي كنيد. ايمپلنت دندان بر خلاف دندان طبيعي نمي پوسد اما با رعايت نكردن بهداشت شرايطي براي لثه و اطراف آن پيش مي آيد كه ايمپلنت دندان را به خطر مي اندازد. مراقبت هاي روزانه بايد به دقت و منظم انجام شود. به ياد داشته باشيد كه در طول درمان ايمپلنت و پس از آن جهت چكاپ به پزشك مربوطه مراجعه كنيد.

نتيجه گيري

ايمپلنت دندان قيمت و هزينه هاي مختلفي دارد كه متغير است و ممكن است حدود 4-2 ميليون باشد. عواملي مانند جنس ايمپلنت، جراح مربوطه، لابراتور پروتز، قطعات مصرفي و ... بر ايمپلنت دندان قيمت و هزينه آن تاثير مي گذارد. به طور كلي پس از دندان طبيعي، هيچ چيزي نمي تواند جاي ايمپلنت دندان را پر كند و در مقايسه با ساير روش ها ماندگاري بيشتري داشته و ظاهري طبيعي تر دارد.

acv5_m1.jpg

مزاياي ايمپلنت دنداني

?-بهبود ظاهر شما

يكي از اساس ترين فوايد كاشت ايمپلنت هاي دندان مربوط مسئله زيبايي و ظاهر آن است و امپلنت موجب حفظ استخوان دهان شده و شكل ظاهري صورت را حفظ مي كند. بنابراين موجب زيبايي صورت مي شود. زماني كه اكثر دندان هاي طبيعي از بين رفته اند، در استخوان دهان چيزي براي رشد يا تحريك آن عوض نمي شود.

اگر دندان ها از بين بروند بدن انسان تصور مي كند كه فك بالايي براي مراقبت از دندان ها مهم نيست و به اين علت فك بالا شروع به انحلال مي كند. اين مسئله باعث افتادگي صورت مي شود، چين و چروك در اطراف دهان به وجود مي آيد، لب ها بهم چسبيده مي شوند.

همين طور موجب اين مي شود كه سن فرد بيشتر به نظر برسد. شما با كاشت ايمپلنت دندان مي توانيد سنتان را 20 سال جوانتر كنيد و لبخندتان را زيبا تر كنيد.

?-دريافت نتايج فوري

كاشت ايمپلنت به هيچ وجه از بين نميرود و تا اخر عمر باقي مي ماند و همين طور به شما براي جويدن و ميل كردن غذا بسيار كمك مي كند و شما مي توانيد از آنها مثل دندان هاي طبيعي اتان استفاده كنيد.

اين مورد را فراموش نكنيد كه كاشت ايمپلنت براي هر فرد بستگي به شرايط جسماني آن فرد دارد و باهم متفاوت است. اما نگران نباشيد پزشكان متخصص و ماهر به راحتي با گذشت يك دوره فك و دهان شما را به طور كامل برسي مي كنند و خدمات را به درستي ارائه مي دهند.

?-بازگرداندن اعتماد به نفس و تجديد اعتماد

كاشت ايمپلنت دندان به قدري طبيعي  و زيبا است كه فرد با انجام اين عمل در خود احساس خوبي مي كند. زيرا ايمپلنت دندان به شما علاوه بر اينكه زيبايي ميبخشد باعث راحت تر جويدن غذا نيزمي شود. اين عوامل باعث شما اعتماد به نفس بيشتري پيدا كنيد.

?-در موقعيت هاي روزمره راحت باشيد

ايمپلنت دندان برعكس پروتزهاي دنداني است زيرا كه نيازي بنيست براي تميز كردن آنها را جابه جا كنيد يا موقع خواب آنها را دربياوريد. اين دندان ها دقيقا مشابه با دندان هاي طبيعي خودتان عمل مي كند و دائمي است.

 

?-دندان هاي خود را به حالت طبيعي خود بازگردانيد

ايمپلنت دندان به دليل اينكه مانند ريشه دندان جايگزين مي شود دقيقا مشابه با دندان هاي طبيعي عمل مي كند و هيچ كس متوجه كاشت ايمپلنت نمي شود.

در برخي موارد كاشت ايمپلنت نياز به خورد كردن دندان كناري دندان از بين رفته است تا ساختاري طبيعي تر داشته باشد و به خوبي عمل كند و اين را بدانيد ساختار تخريب شده دندان طبيعي هيچ وقت درست نمي شود. اما در پرئتز به دليل اينكه از دندان كناري براي اين عمل استفاده مي كنند موجب تخريب آن دندان نيز مي شوند.

?-بهبود كلي كيفيت زندگي شما

ايمپلنت دندان باعث مي شود چهره اي زيبا تر به همراه دندان هاي طبيعي داشته باشيد و همين طور در جويدن و خوردن غذا نيز راحت تر باشيد.

كاشت ايمپلنت دندان لبخند شما را زيبا تر مي كند و همين طور باعث اين مي شود به راحتي صحبت كنيد و غذا ميل كنيد و همين طور احساس بهتري داشته باشيد.

ايمپلنت دندان به سلامت دندان و دهان شما بهبود مي بخشد و همين طور كاشت ايمپلنت دندان از بيماري هاي عفونت مزمن ناشي از باكتري، پريودنتال و بيماري هاي التهابي تا حد ممكن جلوگيري مي كند.

به اين خاطر كه كاشت ايمپلنت دندان بسيار طبيعي است و اين دندان ها دقيقا مشابه با دندان هاي طبيعي انسان است مراقبت و نگهداري از آنها نيز دقيقا مشابه دندان هاي طبيعي است. مسواك زدن و نخ دندان براي تميز كردن كافي مي باشد. همين طور با برسي منظم شما مي توانيد از لبخن زيبا تون لذت ببريد.

منبع: ايمپلنت دندان قيمت     ، ايلنا